معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نمی‌ماند، تصریح کرد: ریاض حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

امیرعبداللهیان: رفتار ریاض بدون واکنش نمی‌ماند/ریاض حق ندارد برای دیگران تعیین تکلیف کند
 
خبرگزاری فارس: امیرعبداللهیان: رفتار ریاض بدون واکنش نمی‌ماند/ریاض حق ندارد برای دیگران تعیین تکلیف کند
  •  

به گزارش  فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدامات عربستان در قبال یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این کشور گفت: امیرعبداللهیان: رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

وی با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

امیرعبداللهیان ادماه داد: مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته، مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در این کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه گفت: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت عربستان سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد، اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ازکشوری که حاکم بی کفایتش آلزایمر دارد وبقیه تجربه حاکمیتی ندارند و برخی بعلت داشتن سن بالا از مخ تهی شده اند انتظار چی دارید جز قتل کشتار و زورگویی بعلت تعطیل بودن عقل ومنطق چیز دیگری نباید انتظار داشت از قبل که از مدنیت و دمکراسی و چند صدایی جامعه و قوانین که کشورشان تعطیل بوده حالا که برگشته اند به توحش عصر پارینه سنگی در حالی که امکانات روز دنیا را با عقل پارینه سنگی همراه کرده اند بایستی انتظار کشتارهای وحشیانه تر و رفتار وحشیانه تری را از سوی آنان مد نظر داشته باشیم خدا بسازد برای جامعه ای که این پارینه سنگیان بر آنان حمکرانی می کنند.