قدس آنلاین- تبریز:عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در احداث بازارچه های محلی باید شاخص های لازم مکان یابی مورد توجه قرار گیرد.

شاخص های مکان یابی در احداث بازارچه های محلی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احتشام حاجی پور در جلسه بررسی عملکرد سازمان میادین ابراز داشت:با رشد سریع شهرنشینی و گسترش پیچیده مشاغل شهری مکان یابی از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در توسعه و احداث بازارچه ها می باشد.

عضو شورای شهر کلانشهر تبریز گفت : سازمان میادین به عنوان یکی از ارگان هایی که وظیفه شناسایی محل هایی برای احداث بازارچه ها را دارد باید با تحلیل و برنامه ریزی های دقیق در انتخاب فضاهای مورد نظر به صورت جامع اولأ به توانمندی،پتانسل و نیاز شهر دومأ به شاخص های مکان یابی از جمله دسترسی مردم،تراکم جمعیتی،تنظیم بازار و رفع ترافیک سطح شهر و نهایتأ تامین رفاه شهروندان توجه داشته باشد.

وی در ادامه افزود : استقرار هر عنصر شهری در یک موقعیت و فضایی خاص از سطح شهر تابع اصول،قوانین و ساز و کارهایی است که با رعایت آن اصول موفقیت و کار آیی عملکردی آن نمایان خواهد شد و در غیر اینصورت مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

حاجی پور در خاتمه ابراز داشت : بررسی پیشینه شهر نشینی و شهر سازی در جهان و ایران تا به امروز حاکی از این است که مکان یابی و جایگاه آن در طرح و پروژه های مختلف،اهمییت مکان یک بازار روز تاثیر مستقیمی بر الگو و عملکرد آن دارد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: تلاش تخصصی سازمان میادین بر این محور باید باشد که تمام اقشار جامعه به صورت عادلانه به آن ها دسترسی داشته باشد،که این نیز مستلزم رعایت شاخص ها و مولفه های موجود در هر مکان برای احداث بازارچه ها می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.