به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احتشام حاجی پور در جلسه بررسی عملکرد سازمان میادین ابراز داشت:با رشد سریع شهرنشینی و گسترش پیچیده مشاغل شهری مکان یابی از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در توسعه و احداث بازارچه ها می باشد.
عضو شورای شهر کلانشهر تبریز گفت : سازمان میادین به عنوان یکی از ارگان هایی که وظیفه شناسایی محل هایی برای احداث بازارچه ها را دارد باید با تحلیل و برنامه ریزی های دقیق در انتخاب فضاهای مورد نظر به صورت جامع اولأ به توانمندی،پتانسل و نیاز شهر دومأ به شاخص های مکان یابی از جمله دسترسی مردم،تراکم جمعیتی،تنظیم بازار و رفع ترافیک سطح شهر و نهایتأ تامین رفاه شهروندان توجه داشته باشد.
وی در ادامه افزود : استقرار هر عنصر شهری در یک موقعیت و فضایی خاص از سطح شهر تابع اصول،قوانین و ساز و کارهایی است که با رعایت آن اصول موفقیت و کار آیی عملکردی آن نمایان خواهد شد و در غیر اینصورت مشکلاتی بوجود خواهد آمد.
حاجی پور در خاتمه ابراز داشت : بررسی پیشینه شهر نشینی و شهر سازی در جهان و ایران تا به امروز حاکی از این است که مکان یابی و جایگاه آن در طرح و پروژه های مختلف،اهمییت مکان یک بازار روز تاثیر مستقیمی بر الگو و عملکرد آن دارد.
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: تلاش تخصصی سازمان میادین بر این محور باید باشد که تمام اقشار جامعه به صورت عادلانه به آن ها دسترسی داشته باشد،که این نیز مستلزم رعایت شاخص ها و مولفه های موجود در هر مکان برای احداث بازارچه ها می باشد.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 279232
قدس آنلاین- تبریز:عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در احداث بازارچه های محلی باید شاخص های لازم مکان یابی مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما