شاعر و خواننده سروده های انقلابی با اشاره به نقش سرود در دفاع مقدسگفت: سرود آذوقه ای برای روح رزمندگان در آن شرایط سخت و طاقت فرسای نبرد بود.

سرود در جبهه ها آذوقه روحی رزمندگان بود
به گزارش حبرنگار مهر؛ اسفندیار قره باقی شامگاه شنبه در همایش گرامیداشت واقعه طبس و یادواره شهید منتظر قایم در فرهنگسرای غدیر مشهد گفت: یکی از هنرهای ارزشی که نقش مهمی  در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری  و حتی نظامی در دوران دفاع مقدس و انقلاب داشت سرود بود.

وی افزود : تا امروز بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ سرود خوانده و سروده ام وشاگردانی تربیت کرده ام که امروز یا معلمان پرورشی هستند و یا جزو خوانندگانی هستند که در صدا وسیما اجرا می کنند.

این شاعر و خواننده انقلابی با بیان اینکه من خودم را وقف نظام کرده ام، تصریح کرد: شعر هایی که اجرا کرده ام و سروده های من در راستای اهداف انقلاب و ارزش های نظام ودفاع مقدس بوده است.

قره باقی اذعان کرد: یکی از سروده های معروف من سرود «آمریکا مرگ به نیرنگ تو» است.

وی بیان کرد: سرود های انقلابی در دوران دفاع مقدس نقش سازنده ای داشت و آذوقه ای برای روح رزمندگان در آن شرایط سخت و طاقت فرسا بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری از جمله مشوقان سرودهای انقلابی هستند و معتقدند که اگر موسیقی به صورت علمی تهیه شود از ابتذال رهایی پیدا می کند.

این خواننده انقلابی اذعان کرد: مسئولان باید این جریان ارزشی سرود را که شکل گرفته مورد تایید قرار داده و حمایت کنند تا باعث شود این هنر جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

وی اظهارکرد: با توجه به بغضی که دشمنان نسبت به من داشتند چندین بار مورد ترور واقع شدم و از طرف منافقین چندین بار مورد حمله قرار گرفتم اما دست از کار نکشیدم.

این استاد موسیقی عنوان کرد: در سفری که به لبنان به دعوت حزب الله داشتیم در حین بازدید از شهر به محلی رسیدیم که چند متر با نیروهای اسراییل فاصله داشتیم و در آنجا سرودی را بانام مرگ بر اسراییل ساخته بودیم با یک گروه صد نفره اجرا کردیم که باعث شد نیمه های شب اطراف هتل مارا با راکت بزنند ولی خوشبختانه آسیبی به ما نرسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.