معاون اول رئیس‌جمهور با تعریف ماجرای گرفتن چند میلیارد پول توسط وزیر بهداشت در روزهای پایانی سال ۹۳ گفت: اجرای ۹۰ درصد طرح تحول سلامت با موفقیت به ثبت رسید.

ماجرای پول‌گرفتن وزارت بهداشت در روزهای پایانی سال از زبان جهانگیری

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری در همایشی به‌مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه براساس گزارشات، مراجعات و بررسی‌ها از سراسر کشور این نتیجه حاصل شده است که 90 درصد طرح تحول سلامت با موفقیت اجرا شده است، اظهار داشت: براین اساس استمرار این طرح جزء سیاست‌های قبلی دولت است و کمترین تردیدی نیز در آن نداریم. 

وی ادامه داد: البته این طرح نیز مانند هر طرح دیگری نیاز به اصلاحاتی دارد که مسئولان وزارت بهداشت از نقد این طرح استقبال خواهند کرد. بنابراین باید برای تحقق طرح جامع سلامت طوری عمل کنیم که رضایتمندی در حوزه سلامت دائمی و پایدار بماند و واقعاً به‌قول رهبر معظم انقلاب مردم به‌جز بیماری رنج و درد دیگری نداشته باشند. 

معاون اول رئیس‌جمهور درباره بحث‌هایی که در زمینه تأمین منابع مالی طرح تحول سلامت می‌شود، توضیحاتی داد و گفت: حتماً دولت مانند سال گذشته در حد توان بودجه‌های لازم برای طرح تحول سلامت لحاظ خواهد کرد همان‌طور که اختصاص بودجه‌ای از طرح هدفمندی یارانه‌ها برای این طرح لحاظ شد.

جهانگیری در این باره به ماجرایی که مربوط به وزیر بهداشت بود اشاره کرد و افزود: روزهای پایان سال 93 و در جمعه آخر سال بنده در دفتر کار خود بودم و به امورات اعتباری و مالی رسیدگی می‌کردم و شاهد آن بودم تنها وزیری که مانده بود آقای هاشمی بود، با وجود آنکه می‌دانستم خانواده وی در سفر هست به وزیر بهداشت توصیه کردم که وی نیز به خانواده بپیوندد، ولی هاشمی عنوان کرد می‌خواهد در همین فرصت‌های پایانی سال چند میلیاردی برای حوزه سلامت کشور از خزانه کشور دریافت کند بنابراین این پیگیری‌های آقای دکتر هاشمی یکی از دلایل موفقیت‌های طرح تحول سلامت در کشور است.

وی گفت: در گذشته وقتی که به بازدید مناطق کشور می‌رفتیم، کسی نبود که در حوزه درمان گلایه نکند، ولی امروز شاهد هستیم که از کمترین گلایه‌ها مربوط به حوزه درمان است و واقعاً مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت دارند و گزارش این رضایت از طریق استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و مراجع مختلف به دستمان می‌رسد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه به دشواری‌های شرایط منابع مالی دولت نیز اشاره کرد و افزود: به هر حال زمانی که دولت مسئولیت‌ها را به‌عهده گرفت نفت 108 دلار بود ولی هم‌اکنون باید همان نفت را 50 دلار بفروشیم و حال با وجود تحریم‌های ظالمانه مشکلات دریافت پول‌های نفت هم بماند.

جهانگیری با تأکید بر ورود بخش خصوصی به چرخه درمان کشور، افزود: با فعالیت‌های دولتی خیلی کار نمی‌شود انجام داد، مردم باید در چرخه اقتصاد کشور وارد شوند تا مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور نیز عدم توازن در مناطق مختلف کشور است، مثلاً در حوزه سلامت وقتی طرح تحول سلامت اجرا می‌شود مردم مناطق مختلف کشور انتظار دارند وقتی اجرای چنین طرحی را می‌شنوند نتایج آن را نیز در محل زندگی خود مشاهده کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به عدالت در کادر درمانی نیز تأکید ویژه‌ای کرد و افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت هزینه درمان (بستری در بیمارستان‌های دولتی) در شهرها به 6 درصد و در روستاها به 3 درصد رسیده است، از طرف دیگر نیز مسئله بحران دارو نیز برطرف شد و دیگر بحران دارو نداریم.

جهانگیری با اشاره به بیمه شدن 8میلیون ایرانی عنوان کرد: در گذشته بیماران برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان اعزام می‌شدند که با اجرای طرح تحول سلامت کرامت آنها نیز رعایت شد.

وی در ادامه با تقدیر از هاشمی وزیر بهداشت به‌عنوان یک فرد دانشمند و کاردان اظهار داشت: مؤلفه‌های اجتماعی بسیاری از جمله استرس، هیجان، تغذیه، ترافیک و... بر حوزه سلامت دخیل است بنابراین تمام دستگاه‌های کشور مکلف هستند که به اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت کمک کنند زیرا آقای رئیس‌جمهور و دولت مسئله سلامت را در اولویت فعالیت‌های دولت یازدهم قرار داده است بنابراین محیط زیست و سلامت در ارتقای توسعه کشور بسیار اهمیت دارد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم که بتواند هم از کشور دفاع کنند و هم به‌خوبی کار کنند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.