بار آخرتان باشداجازه سوءاستفاده از شهدا را می‌دهید

در این کشور گل و بلبل، گاه آدم چیزهایی می‌شنود که به قول مشهدی‌ها، آب توی کله‌اش خشک می‌شود. تا مدتها حیران می‌مانی که چطور چنین چیزی ممکن است؟ با کدام عقل، توسط چه کسانی و چرا چنین شده؟ چطور کسی مانع نشده و... . از این دست شنیده‌ها متأسفانه این روزها کم نیستند و عجیب ترینش، قصه دعوت از یک قهرمان سابق پرورش اندام آمریکایی به نام «رونی کلمن» به ایران است. بعد از اعلام این خبر حرفهای زیادی گفته شد از اینکه برای شرکت در کلاس دو ساعته او هر نفر باید حدود 2 میلیون تومان و برای عکس گرفتن با وی حدود 700 هزار تومان بدهد، تا اینکه ایشان قرار است برای خانمهای ایرانی هم کلاس پرورش اندام بگذارد و آنها هم می‌توانند پولش را بدهند و با وی از آن عکسهای 700 هزار تومانی بگیرند!

این اخبار، حواشی زیادی درست کرد. به طوری که جو منفی سنگینی علیه حامیان مالی این برنامه، مدیر آن که یک هنرپیشه خانم ایرانی است و خلاصه شرکت مربوطه ایجاد شد. حتی اخباری مبنی بر لغو برنامه این بابا منتشر شد و شاید هم لغو شده باشد. اما من کاری به این حواشی ندارم. حتی به اینکه این رونی خان آمریکایی در حمایت از تروریستهای سوریه با پرچم آنها عکس گرفته یا در سرزمین‌های اشغالی و کنار دیوار حایل و با سربازان صهیونیست هم عکس گرفته و اینکه چه مواضعی داشته. در اخبار مربوط به این قصه، سه نکته خیلی آزارم داد. اول اینکه شرکت مربوطه که پس از اعلام قیمت کلاسها و بقیه موارد با موج منفی رسانه‌ای روبه‌رو شده بود، در برنامه رونی خان یک تغییر کوچک داد و ایشان را به بهشت زهرا و سر مزار شهدا هم برد و چند تا عکس هم آنجا از او گرفته و برای رسانه‌ها فرستاد. براستی این بی‌حیایی و ریاکاری علنی که توهینی آشکار به شهدا و باورهای این مردم بود، خیلی مرا متأثر کرد.پدرجان! می‌خواهید با استفاده از حماقت عده‌ای که پولهای باد آورده در جیبهایشان باد کرده و عقده عکس گرفتن با مشاهیر آن هم از نوع اینچنینی و غربی‌اش را دارند، به اسم کلاس کوفت و زهرمار صدها میلیون به جیب بزنید، ایرادی ندارد. این همه دارند می‌خورند، شما هم روش. چرا برای حراست از تجارت کثیفتان پای شهدای ما را وسط می‌کشید. از روی پدر و مادر این شهدا شرم نمی‌کنید؟

باری این از نکته اول، نکته دیگر آزاردهنده آن بود که، مگر این کشور فدراسیون و وزارتخانه و نهادی ندارد که متولی این امور باشد؟ خلاصه اینها از یک قبرستانی مجوز این برنامه شاهکارشان را گرفته‌اند یا نه؟ حضراتی که آنجا نشسته اند و چنین مجوزی داده‌اند، با کدام عقل چنین کاری کرده‌اند؟ آیا سوابق این جناب را ندیده‌اند؟ اصلاً می‌پذیریم نگاه ورزشی داشته‌اند و مجوز داده‌اند و برای رشد ورزش پرورش اندام در کشور، اما این بابا که ده سال است در رقابتهای حرفه‌ای پرورش اندام جهان شرکت نمی‌کند و عملاً بازنشسته شده و در این ورزش بسیار بدنام است چون تبلیغ کننده اصلی شرکتهایی که داروهای مضر و دوپینگی پرورش عضله را تولید می‌کنند است. همان داروهایی که در ایران هم قاچاق است و هر از چندی صدا و سیما به جوانها هشدار می‌دهد سراغ آنها نروند و خطرهای هولناک آنها را گوشزد می‌کند. بعد چطور مجوز می‌دهید بابایی که اصولاً چهره تبلیغاتی این داروهاست را به عنوان قهرمان پرورش اندام بیاورند اینجا تا عملاً همان محصولات را تبلیغ کند و چطور اجازه می‌دهید یک عده- ان‌شاا... به خاطر پول و نه به نیت الگوسازی فرنگی- برای جوان ایرانی، چنین موجودی را بیاورند اینجا تا برای دختر و پسر ما کلاس بگذارد؟

بگذریم و اما نکته سوم و آخر که دل مرا سوزاند آن بود که؛ مگر ما خودمان کم در این کشور قهرمانهای بزرگ پرورش اندام، حتی در سطح جهانی داریم؟ اگر هدف حضرات پشت پرده این نمایش مرموز رشد این ورزش است و شما هم با این بهانه به ابزار دست آنها تبدیل شده‌اید، چرا کسی سال به سال، سراغ آنها نمی‌رود؟ حرف من این است که تمام زوایای این بازی روشن است. چطور مسؤولان پیشگیری نکرده‌اند و گذاشته‌اند کار به اینجا برسد و طرف هم بیاید و... یک کودک چند ساله و بدون هیچ تخصصی در ورزش پرورش اندام، وقتی با درخواست صدور مجوز برای چنین برنامه‌ای روبه رو شود، دو تا دکمه را که فشار دهد، تمام زیر و روی این به اصطلاح قهرمان دستش می‌آید و هر چقدر هم کودن باشد می‌تواند به نیات واقعی آنهایی که دنبال این برنامه بوده‌اند پی ببرد. با این حال حضرات متخصص در فدراسیونهای مربوطه یا نهادهای دیگری که باید بر خیلی برنامه‌هایی نظارت و اشراف داشته باشند، چطور فریب خورده‌اند و عقلشان نرسیده که پشت پرده این بازی چیست؟ دلم خیلی پر است، اما حوصله بیشتر نوشتن در این باره را ندارم. فقط همین قدر بگویم که پس از این و در حوزه‌های بسیار دیگر، خیلی‌ها به دلایل مختلف به دنبال آوردن خیلی‌ها(!) به ایران و نمایش آنها برای کسب سودهای یکشبه و بادآورده و البته مهمتر از آن نیات فرنگی و عرضه عملی آنچه سالهاست ماهواره‌ها به خانه‌های مردم برده‌اند خواهند بود. از اکنون تکلیف خودمان را معلوم کنیم یا جلوی این رفتارها و آسیبهای پیامد آن را از همین اکنون بگیرید و یا در سکوت و بی‌خیالی مثل خیلی امور دیگر از این مرزها هم عقب نشینی کنید! اما بار آخرتان باشد که اجازه سوءاستفاده از شهدا را می‌دهید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.