استاندار خراسان رضوی گفت : پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی در اولویت کاری و برنامه های سال 94 استان است. 

کاهش 20 درصدی آب های زیرزمینی 15 شهرستان خراسان رضوی

علی رضا رشیدیان در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جدید افزود: اجرای احکام باقی مانده از برنامه پنجم توسعه که در سال آخر آن هستیم با توجه به ظرفیت های استان با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه دولت برنامه عبور از رکود را با شدت و قوت دنبال می کند ، عنوان کرد : در این راستا تلاش می شود رشد هشت درصدی اقتصاد در  استان محقق شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته به 8.9 درصد افزود: اگر چه نرخ پیش بینی شده محقق نشد ولی برنامه ریزی برای توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل موجود باجدیت در حال پیگیری است.رشیدیان تاکید کرد : در سال 94 باید نرخ بیکاری استان با تلاش و همدلی تمام بخش ها به پنج درصد برسد.

وی در ادامه گفت : در حوزه صادرات هم با وجود رشد هشت درصدی در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون دلار کالا از استان صادر شد اما این رقم مطلوب نیست.وامید است در سال جاری این میزان به سه میلیارد دلار صادرات از استان افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی در حوزه جذب سرمایه گذاری های خارجی هم با اشاره به جذب 577 میلیون دلار تا کنون، گفت : باید تلاش شود تا این رقم به یک میلیارد دلار برسد که این خود زمینه ای برای توسعه اشتغال و رونق تولید در استان است.

رشیدیان گفت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز در استان طی سال جاری باید همه به طور جدی وارد عمل شوند .چراکه روند رو به رشد برخی آسیب ها در استان خطرناک است .

وی با اشاره به رشد 39 درصدی بارش ها طی سال جاری، گفت : همچنان 15 شهرستان استان با کاهش بیش از 20 درصد سطح آب های زیرزمینی رو برو هستند.

رشیدیان تصریح کرد : این شرایط می طلبد که مدیریت لازم و منطقی در این حوزه اعمال شود.وی همچنین با تاکید بر برگزاری مناسب روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و خیام نیشابوری با مشارکت دستگاه ها در استان ، افزود : باید دستگاه ها اقدامات و برنامه های خود را برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از هم اکنون آغاز کنند.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود ابعاد  همدلی و همزبانی را روشن کردند و این بدان مفهوم نیست که کسی انتقاد نکند ،گفت : در واقع به تاکید ایشان انتقاد سازنده است اما باید در چارچوب همدلی و همزبانی باشد و از تخریب همدیگر پرهیز شود.

وی ادامه داد : در شرایط حساس بین المللی که فرزندان این ملت در حوزه دیپلماسی خارجی منافع و حقوق حقه ملت ایران پیگیری می کنند باید با انسجام، وحدت ،همت و همراهی ملت و عزم ملی طرح ها و اهداف توسعه ای را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه امید است در این سال شاهد تعامل بیشتر مردم و دستگاه ها باشیم ، تصریح کرد : در این میان نقش حساس رسانه ها و روابط عمومی ها در ایجاد این همدلی و همزبانی بسیار مهم و کلیدی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زمانی زاده IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    شهرستان گناباد نیز جزو همین 15 شهرستان میباشد کهمتاسفانه با کاهش سفره های زیر زمینی اب روبروست. ولی در کمال تعجب شاهد هستیم که یکی از کارمندان سازمان آب مبادرت به حفر چاه کشاورزی بصورت قاچاق درغرب شهر گناباد نموده است