سرور هادیان: همزمان با هفته کار و کارگر، یادواره شهدای کارگر با محوریت شهید برونسی در مشهد برگزار می‌شود.

یادواره شهدای کارگر در مشهد برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اعلام این مطلب گفت: شهید برونسی روستازاده و کشاورزی بود که توانست به اوج انسانیت برسد.

یحیی سالاری ظهر روز گذشته در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها تصریح کرد: شهید برونسی اسوه بزرگی و بسیج کارگری است و در حال حاضر کارگران بسیجی و جهاد اقتصادی با وجود تحریمها توانسته‌اند از این آزمون سربلند بیرون آیند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشرفتهای هسته‌ای و علمی در جامعه کنونی نشانه‌هایی از همین تلاش است.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به نظرات مقام معظم رهبري تأکید کرد: سه نکته اساسی را برای اقتصاد مقاومتی همچون تدوین برنامه جامع، عزم و نیروی انسانی پای کار و مدیران هوشمند کارآمد را باید در نظر بگیریم و باید اقتصاد مقاومتی برای همه کشور مورد استفاده قرار گیرد.

سالاری با اظهار اینکه انتظار و تکلیف بسیج کارگری از دولت یازدهم، با وجود همه فشارها، تحریمها و مشکلات، نگاهی درونی و درون‌زا به اقتصاد جامعه است اعلام کرد: دولتمردان باید نگاه ویژه‌ای به جایگاه کارگران بسیجی که همانند جهادگران اقتصادی کشور هستند، داشته باشند و از آنها مطالبه کنند تا بسیج کارگری با فعالیتهای آگاهانه خود به شرایط اقتصادی جامعه کمک کند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: اگر دولت مطالبه‌ای از این قشر نداشته باشد، بسیج کارگری با کمک سایر بخشهای مرتبط همچون بسیج سازندگی، بسیج کارمندی، بسیج مهندسان و... برنامه‌های جامعی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه انجام می‌دهد، گرچه امسال مقام معظم رهبري سال را با عنوان همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کردند و ما نیز مصمم هستیم که با دولت همدلی و همزبانی داشته باشیم.

در ادامه مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه امام رضا(ع) از برگزاری 235 برنامه در هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: از پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده و این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از موفقیتها و کارآمدی‌های جامعه بسیج کارگران است که 235 برنامه در قالب 17 حوزه برنامه‌ریزی شده است.

مهدی یزدانی همچنین از برگزاری جشنواره امتنان، یادواره شهدای کارگری، بزرگداشت روز قشر کارگران با محوریت شهید برونسی اطلاع داد.

وی همچنین در ادامه از تجلیل کارگران بسیجی در بینالود، بازدید از کارخانه‌ها، دیدار با شهدای خراسان رضوي و غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این هفته یاد کرد.

یزدانی از دیگر برنامه‌های این هفته به افتتاح دو پایگاه بسیج در مشهد و سرخس اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ورزشی- فرهنگی و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی هدف اصلی بسیج کارگری را ترویج فرهنگ کار افزایش بهره‌وری تولید اعلام کرد و گفت: در سال گذشته در این ایام دو هزار ساعت کارگران بسیجی اضافه کاری بدون حقوق پرداختند که امسال نیز این حرکت انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 هزار کارگر بسیجی در خراسان رضوي در حال فعالیت هستند و هزار و 200 تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوي فعال هستند.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوي در سال گذشته 8 هزار کارگر اخراج شدند.

یزدانی از برگزاری نشستهای تخصصی مدیران عرصه کار و تولید در راستای تعامل هر چه بیشتر جامعه کارگری با کارفرمایان اعلام کرد و افزود: در سال گذشته متأسفانه رتبه خراسان رضوي در بخش کار و اقتصاد در کشور 17 اعلام شد که امیدواریم در جهت ارتقای آن تلاش ود.

شایان ذکر است، همزمان با هفته کار و کارگر یادواره شهدای کارگر با محوریت شهید برونسی در مشهد برگزار خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.