تایباد - خبرنگار قدس: نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد و باخرز گفت: بیکاری، مشکل اصلی مردم تایباد است.

بیکاری؛ مشکل اصلی مردم تایباد

وی که در نخستین همایش ملی کار آفرینی و فرصتهای شغلی در مناطق مرزی که باحضور مهمانانی ازاستان وکشور وشهرستان به میزبانی دانشگاه پیام نورشهرستان تایباد سخن می‌گفت، افزود: اگر چه که شهرستان تایباد درنقطه مرزی قرار دارد، ولی یکی از امن ترین نقاط کشور است.

غلامرضا اسدالهی افزود : به دلیل خشکسالی های چندین ساله وافت آبهای زیرزمینی وخرده شدن زمینهای کشاورزی، این مقوله مهم درشهرستان تایباد خروجی قبلی را نداردواین درحالی است که که 80درصد مردم این شهرستان از راه کشاورزی ارتزاق می کنند، ولی با این اوصاف رشد بیکاری در تایباد به 25درصد می‌رسد و نیازمند نگاه ویژه مسؤولان برای راه اندازی کشتهای گلخانه ای است .

اسدالهی افزود : به دلیل هم مرز بودن شهرستان بااستان هرات افغانستان ووجودگمرک دوغارون، بیشترین مراودات حوزه غرب افغانستان از این مرز انجام می‌شود، ولی متأسفانه این مرز برای مرزنشینان شهرستان عوایدی دربرندارد وبیشتر نگاه‌ها به این مرز، دید امنیتی بوده و این در حالی است که بازارافغانستان بازارخوبی برای کالاهای ایرانی است.

اوگفت : تلاش دولت ومجلس این است که دغدغه مردم در مباحث اقتصادی کم شود وباید دولت ومجلس کمک کنند تا دراین شهرستان اشتغال ایجاد شودوبا اکتشاف معادن و فعالترشدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، ایجاد جذابیت دراین گونه مناطق مرزی برای سرمایه گذاران بخشی از مشکلات بیکاران مرتفع می‌شود.

فرماندار تایباد هم با اشاره به ظرفیتهای شهرستان مرزی تایباد در مباحث اقتصادی گفت : وجود منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، موقعیت شهرستان در مسیر شرق به غرب، وجودمعادن مختلف، تولید انواع محصولات کشاورزی دراین شهرستان، وجودشهرک صنعتی با زیرساختهای ایجاد شده، آماده سرمایه گذاران داخلی وخارجی است.

حسین شرافتی راد افزود: درخواست مردم ما از مسؤولان، تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری است

وی افزود: توسعه نیافتگی شهرستان یک چالش جدی است که با تلاش همه تحصیلکردگان ودلسوزان این مرزوبوم  باید این عقب ماندگی جبران شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.