دلارام عظیمی: یک هفته پیش در چنین روزهایی بایرن مونیخ خود را تا یک قدمی حذف ازلیگ قهرمانان تصور می‌کرد.

 بایرن درحال آماده سازی جشن فینال چمپیونز

 شکست 3-1 مقابل پورتو و استعفای دسته جمعی کادرپزشکی و مولروولفارت بعد از 38 سال حضور در این باشگاه همه امیدهای این تیم را برای عبور ازمرحله یک چهارم نهایی به یاس تبدیل کرده بود.

حالا خوشبینی بار دیگر به اردوی بایرن بازگشته و مونیخی‌ها می‌خواهند از حالا قهرمانی در برلین را حتمی بدانند. باواریایی‌ها بعد از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان با برتری 6-1 مقابل پورتو در بازی برگشت، روز 6 می‌در نوکمپ با بارسلونا روبه‌رو می‌شوند و بازی برگشت 12 می‌در مونیخ خواهد بود. آنها از الان به آتریوم تاور برلین برای برپایی مراسم جشن قهرمانی بعد از فینال چمپیونزلیگ در روز 6 ژوئن فکر می‌کنند. ژرمن‌ها آدم‌های خرافاتی نیستند.

سال 2006 در جام جهانی آلمان، پیش از شروع این مسابقات همه آنها پیراهن هایی که روی آن عبارت” قهرمان جهان” نوشته شده بود، برتن داشتند. آن جام جهانی برای آلمان بد تمام شد. ایتالیا در دورتموند روی رویاهای میزبان خط کشید و راهی فینال شد.  طبق ادعای اولیوربیرهوف تابستان گذشته هم کادر فنی تیم ملی آلمان از هفته‌ها قبل جشنی برای قهرمان جام جهانی ترتیب داده بود. آلمان در برزیل جام قهرمانی جهان را بالای سر برد. حالا بایرن مونیخ هم به دنبال آماده کردن مراسم جشن قهرمانی است. همان طور که نشریه بیلد هم اعلام کرده، این باشگاه آتریوم تاور را که یکی از سازه‌های مدرن این شهر است، برای این مراسم برگزیده است. این برج 106 متری دهمین ساختمان بلند برلین بوده و در بین آسمان خراش هم پنجمین آسمان خراش بلند این شهر است. آتریوم تاور در پوست دامر پلاتز در قلب شهر برلین قرار گرفته است. این بنای سوپرمدرن مناسب ترین محل برای پذیرایی از قهرمانان اروپا خواهد بود. از طرفی سوابق رویارویی‌های قبلی بایرن مونیخ و بارسلونا به نفع باواریی‌ها هستند. تنها شکست آنها مقابل کاتالونیایی‌ها به رقابتهای فصل 2008-2009 برمی گردد. تیمی که گواردیولا هدایت آن را در دست داشت، در بازی رفت با نتیجه 4-0 پیروز شد و سپس چلسی را حذف و در فینال رم هم از سد من یونایتد عبور کرده بود؛ به غیر از این باخت بایرن پنج پیروزی و دو تساوی برابر بارسلونا داشته است.  البته درآن سال، بایرن با مربیگری یورگن کلینزمن در لیگ هم عملکرد خوبی نداشت و قهرمانی را تقدیم ولفسبورگ کرد. چند سال بعد در برنامه تلویزیونی که به یورگن کلوپ اختصاص داشت، اولی هوینس فاش کرد که در سال 2008 بعد از اینکه برای مدتی طولانی در مورد انتخاب مربی تیمش بین کلینزمن و کلوپ مردد بود، در نهایت نیمکت باواریایی‌ها را به یورگن “کی” اشتباهی سپرده بود.

 اما برخلاف باشگاه، بازیکنان بایرن با احتیاط به قرعه کشی روز جمعه در نیون واکنش نشان دادند. فیلیپ لام اعتراف کرده که بارسا بسیار قدرتمند است و تیم او تنها 50 درصد شانس عبور از این مرحله را دارد. گواردیولا هم تعریف کرده که در لحظه قرعه کشی به دخترش ماریا پیامی فرستاده و به او گفته که به بارسلونا می‌روند. دختر او هم در یک جواب کاملا غیرفوتبالی گفته:” خیلی خوب. می‌توانم دوباره پدربزرگ و مادر بزرگ را ببینم.”

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.