اسماعیل زاده: پپ گواردیولا برای استقبال از بهار یک راه آشنا برگزیده بود. شب 18 مارس او در نوکمپ نشسته و در واکنش به لایی‌های مسی در زمین در نبرد بارسلونا و منچسترسیتی از خود بی خود شده بود.

 اولین تقابل پپ با گذشته پرافتخار

 او در جایگاه ویژه نوکمپ حضور داشت، نه روی نیمکت بارسلونا. آنجا نشسته بود و با اشتیاق برای ستاره‌های تیم سابقش کف می‌زد و از بازی زیبای تیم انریکه لذت می‌برد و مثل هر هوادار دیگری  تیم محبوبش را تشوق می‌کرد. پپ گواردیولا هنوز عاشق بارسلوناست و احتمال اینکه این ارتباط نزدیک بین او و تیم سابقش به هر طریقی شکسته شود، بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ حتی اگر قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان حکم به رویارویی بایرن مونیخ و بارسلونا در این مرحله داده باشد.

گواردیولا یک مربی حرفه‌ای است ولی نمی‌تواند برای قلبش هم تصمیم گیری کند. او با همان حساسیت‌های همیشگی برای بازی با بارسا آماده خواهد شد، ولی مسلماً وقتی که مسی و اینیستا و دیگر ستاره‌های سابق تیمش در معبد نوکمپ از تیم او استقبال می‌کنند، هیجان زده خواهد شد... پپ علاوه بر نتایج فوق العاده‌ای که در نوکمپ کسب کرد، دو جام باشگاه‌های جهان، دو لیگ قهرمانان، سه قهرمانی لالیگا، دو سوپرجام اروپا و دو کوپادل ری و سه سوپرجام اسپانیا را هم برای این تیم به ارمغان آورد. افتخارات او به این جا ختم نمی‌شوند. تیکی تاکا میراث بزرگ او در این تیم بود، یعنی دراختیار داشتن همیشه توپ و دوباره پس گرفتن توپ در چند ثانیه درصورت از دست دادن آن و خسته کردن حریف از مقاومت و وارد کردن ضربه نهایی برپیکر تیم مقابل؛ بلایی که سر اینتر مورینیو و چلسی دی متئو آمده بود. این سبک جدیدی از فوتبال بود. فلسفه‌ای که همه تیمها مجبور شدند برای مقابله با آن چاره‌ای بیندیشند. حالا گواردیولا باید مقابل آن گذشته خاطره انگیز قرار گیرد. خود پپ این رویداد را یک رویداد خاص می‌داند. او درست بعد از قرعه کشی گفت که بارسلونا خانه اوست و اگر در بایرن حضور دارد به خاطراین است که گذشته‌ای در بارسلونا داشته. “ اگر همان اشتباه‌هایی را که در هشت دقیقه نخست بازی با پورتو داشتیم، تکرار کنیم، این بازی در همان نوکمپ تمام می‌شود. من برای بارسا احترام زیادی قایل هستم و خوشحالم که می‌توانم با آنها روبه‌رو شوم، ولی درنهایت این دو بازی فقط دو مسابقه فوتبال هستند.”

پپ درمورد انریکه می‌گوید:” در اولین فصل حضور روی نیمکت بارسا می‌تواند هت تریک کند. من خیلی برایش خوشحالم.” اما گذشته فوتبالی پپ را هم نباید فراموش کرد. در آن دوره هم او کلکسیونی از افتخارات کسب کرده بود. یکی از هم تیمی‌های او در همان زمان لوئس انریکه بود. انریکه بعد از دوره‌های کوتاه حضور ویلانوا و مارتینو، روی نیمکت بارسا نشسته و از پپ گواردیولا چیزهای زیادی آموخته است:” این بازی برای من و پپ خیلی خاص خواهد بود، برای همه هواداران هم همین طور. بایرن بهترین مربی را روی نیمکت دارد و این نبرد بین من و گواردیولا نیست. ما قرار نیست بازی کنیم.” انریکه گفته بایرن بدشانس بوده که به قید قرعه باید با بارسلونا روبه‌رو شود. اما آخرین باری که کاتالونیایی‌ها  در باواریا به میدان رفتند، 7 گل دریافت کرده بودند. آن موقع سال 2013 بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.