۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: 279278
اخبار ويژه / اصرار برای انتشار فکت شیت ایرانی

هشدار درباره داروهای «ناصرخسرو»

فردا: دکتر رسول دیناروند، رئیس سامان غذا و دارو ضمن اعلام آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور در خصوص عملکرد بازار دارویی ناصرخسرو نیز هشدار داد. وی گفت: عملکرد «ناصرخسرو» برای جبران کمبود دارویی نیست، بلکه 98 درصد پاسخ به نیازهای غیرواقعی و غیرقانونی است که برای موضوعاتی چون دوپینگ، بدنسازی، مسایل جنسی، موادمخدر، سقط جنین و... کاربرد دارد که داروخانه‌های ما نمی‌توانند پاسخگوی آن باشند.

 

شیوع سالک در 17 استان

عصرایران: دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت از شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور خبرداد و گفت: بیماری سالک به دلیل افزایش کاشت صیفی جات در برخی شهرها و نیز نابسامانی وضعیت نخاله‌های ساختمانی افزایش یافته است.

 

اصرار برای انتشار فکت شیت ایرانی

قدس آنلاین: محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای و موضعگیری قاطع رئیس جمهور، از وزارت خارجه خواست فکت شیت ایرانی را منتشر کند تا اگر ابهامی وجود دارد، برطرف شود.

 

زد وبند مؤسسه‌های مالی غیرمجاز!

ایکنا: نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس گفت: بدون تبانی مؤسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز با بانک مرکزی، این مؤسسه‌ها نمی‌توانند به حیات مخرب خود ادامه دهند. وی افزود: این مؤسسه‌ها باعث شده‌اند تا پولهای سرگردان از بانکهای دولتی به این مؤسسه‌های غیرقانونی سوق داده شود و با پدیدآمدن هرکدام از این مؤسسه‌های بدون مجوز، دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و برای فرمانداران شهرستان، نیروی انتظامی، استانداران، مسؤولان قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و خود مردم مشکلات فراوانی پدید خواهد آمد.

 

بازداشت یک سرشبکه بین المللی قاچاق

ایرنا: یک مقام امنیتی در وزارت اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) هفته گذشته یکی از سرشبکه‌های بین المللی قاچاق مواد مخدر با نام (ر.ن) را با گذرنامه و اسناد جعلی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شناسایی و دستگیر کردند.  وی افزود: این فرد در قاچاق کوکایین و مواد مخدر سنتی و صنعتی فعالیت چشمگیری داشته است.

 

کاری سیاسی بود

ایسنا: فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) گفت: جلوگیری از پذیرش هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هما در فرودگاه جده بیشتر به تنشهای سیاسی مربوط می‌شود.

 

 احضار مشاور جاسبی به دادگاه

جهان: محمدحسین پرکره، مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد که نسبت به برخی عملکردهای مدیریتی این دانشگاه انتقاد کرده بود، با شکایت دانشگاه آزاد برای تفهیم اتهام به دادگاه فراخوانده شد. براساس این گزارش، اعتراض و انتقاد به افزایش شهریه‌ها و تبدیل شدن دانشگاه آزاد به باشگاه سیاسی علت اصلی شکایت بوده است.

 

دعوت از تیم هسته‌ای برای شرکت درکنسرت!

فارس: محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش از نماینده و سفیر دایم ایران در سازمان ملل خواست تا چنانچه طرفهای مذاکرات هسته‌ای، در زمان برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در وین مشغول مذاکره باشند، به دیدن این کنسرت دعوت شوند. کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بمان»، ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن موتزارت کنسرت هاوس وین برگزار می‌شود.

 

بی‌سر و صدا یارانه‌ها حذف شود!

جهان: ربیعی، وزیر رفاه گفت: قبل از عید، آقای دکتر روحانی به من گفتند، بی‌سروصدا حذف یارانه‌ها را شروع کنید. من هم قبل از عید برنامه‌ریزی کردم، چون این پروژه‌ای اجتماعی است، اجرای آن سخت است. ربیعی افزود: همچنین در کنار آن، نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم. ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم، اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضعگیری  شدیم.

 

ثبت احوال: از دنیا عقبیم

ایرنا: سیدعلیرضا آوایی، رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور گفت: با همه پیشرفتهایی که این سازمان دارد، اما هنوز نسبت به سازمانهای مشابه در کشورهای دنیا عقب است.

 

 میزگرد درباره تصادف «پورشه زرد»!

خبرآنلاین: گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب تلویزیون درباره آسیبهای نوپدید در زمینه ارتباطات در فضای مجازی، بوده است. چرایی و چگونگی این آسیبها، از جمله نحوه مواجهه جامعه با مسایلی مانند گل زدن لیونل مسی به ایران، ماجرای تصادف سرنشینان پورشه زرد و مرگ مرحوم پاشایی در این میزگرد بررسی شده است.

 

نان 2هزار تومانی، تحویل در محل!

آنا: بتازگی یکی از نانوایی‌های آزادپز واقع در منطقه قیطریه، ارسال نان سفارشی به در منزل مشتریان را به عنوان خدمتی جدید معرفی کرده‌است. نرخ هر نان سنگک در این واحد دو هزار تومان است. به گفته فرد پاسخگو در این واحد، هزینه پیک هم بر اساس مسافت در همان منطقه بین سه تا پنج هزار تومان است.

 

لایحه ورشکستگی!

فارس: شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد از آماده شدن لایحه ورشکستگی تا دو ماه آینده خبر داد.

 

تجمع دانشجویان رو به روی مجلس

خانه ملت: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی و پاسخگو نبودن مسؤولان مقابل مجلس تجمع کردند.

 

5/3 تن روده برای تولید سوسيس!

تابناک: سرهنگ خيرخواه، معاون اجتماعي نيروي انتظامي گيلان گفت:  5/3 تن روده گاو جاسازي شده در يك خاور باري كه قرار بود از كارخانه سوسيس و كالباس سردرآورد، توسط مأموران ايست بازرسي سه راه قلعه آستارا توقيف شد.

 

سایه رکود بر سر اقتصاد

مهر: محمد علی امانی، قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در جمع دبیران این حزب گفت: تلاشهای دولت درباره مهار تورم قابل تقدیر است اما همانطور که وزیر اقتصاد گفت، قیمت‌ها در حال بالا رفتن است مردم انتظار دارند با کاهش تورم قیمت‌ها هم کاهش یابد. وی افزود: چه تحریم‌ها برداشته شود و چه برداشته نشود دولت باید با تکیه به ظرفیت‌های داخل نسخه قابل قبولی برای افزایش تولید داخلی، حل مشکل بیکاری و عبور از رکود داشته باشد.

 

خانه‌دار شدن با پرتاب انبه!

تابناک: یک خانم ونزوئلایی با پرتاب یک انبه به سمت رئیس جمهور این کشور، از نداشتن مسکن و مشکلاتش برای پیدا کردن سر پناه، شکایت کرد و صاحب خانه شد.

«نیکولاس مادورا»، رئیس جمهور ونزوئلا هم در تلویزیون با نشان دادن انبه ای که روی آن چیزی نوشته شده بود، خطاب به پرتاب کننده آن گفت: «پیام شما را دریافت کردم و از اینکه در ونزوئلا با این وسعت خانه ای ندارید، بسیار ناراحت شدم. ما برای شما یک خانه تهیه می کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.