قدس آنلاین؛ اکثر روزنامه های منتقد دولت و حتی اکثر روزنامه های حامی دولت، نگاهی انتقادی به صحبت های وزیر کشور در صحن علنی مجلس داشتند. روزنامه های منتقد دولت، همچون روزنامه های "کیهان"، "وطن امروز" و "جوان" از بی اساس بودن ادعاهای "پول های کثیف" و عذرخواهی رسمی وزیر کشور نوشتند.

وزیر کشور در محاصره رسانه ها؛ از "جفت پوچ" وطن امروز تا "بسیار ناپخته" آفتاب یزد

مردم باید امنیت را احساس کنند

آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، این نیرو را «مظهر حاکمیت و امنیت» جمهوری اسلامی خواندند و با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، و روحی و روانی در جامعه از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی است، گفتند: "لازمه برقراری امنیت، «اقتدار پلیس» است اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد."

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی: مقابله با ناامنی روانی مهمتر از ناامنی فیزیکی است"

در تیتر یک روزنامه "جوان" نیز می خوانیم: "پلیس مقابله با ناامنی های روانی را جدی تر بگیرد"

روزنامه "هفت صبح" نیز در تیتر یک خود نوشت: "آنها سرمست ثروت بودند"، این روزنامه از اشاره ضمنی به اتفاقات شب جنون میلیاردرها و تصادف های پورشه زرد و بی ام سفید در سحنان دیروز رهبر معظم انقلاب می نویسد.

روزنامه های "همبستگی"، "صاحب قلم"، "سیاست روز" و "حُسبان" در تیتری مشابه نوشتند: "در ارتقای سطح امنیت به هیچ حدی قانع نباشید"

روزنامه های "اسرار"، "کار و کارگر"، "سایه" و "ایران" نیز در تیتر مشابه دیگری نوشتند: "اقتدار پلیس همراه با عدالت و مروت باشد"

برخی دیگر از روزنامه ها نیز تیترهایی به این شرح داشتند:

کیهان: "انتظار از نیروی انتظامی قاطعیت در کنار عدالت و مروت"

"جام جم"، "رسالت": "مردم باید امنیت را احساس کنند"

کائنات: "نیروی انتظامی باید مقتدر باشد"

همدلی: "اقتدار نیروی انتظامی به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست"

حمایت: "به دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی نیستیم، مطلوب ما قاطعیت در کنار عدالت است"

***

لغو یکجای تحریم ها

روزنامه "قدس" از قول "رئیس سازمان انرژی اتمی" نوشت: "فعالیت های هسته ای ایران تعلیق نمی شود"

روزنامه "آسیا" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "طرف های مقابل لغو یکجای تحریم ها را پذیرفتند"

این در حالی است که در اواخر فروردین امسال، جو بایدن،معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود: "در صورتی که مقامات ایران درخواست خود را مبنی بر لغو یک‌جای تحریم‌ها ادامه دهند، هیچ توافقی با این کشور صورت نخواهد گرفت."

***

وزیر کشور در محاصره رسانه ها!

اکثر روزنامه های منتقد دولت و حتی اکثر روزنامه های حامی دولت، نگاهی انتقادی به صحبت های وزیر کشور در صحن علنی مجلس داشتند. روزنامه های منتقد دولت، همچون روزنامه های "کیهان"، "وطن امروز" و "جوان" از بی اساس بودن ادعاهای "پول های کثیف" و عذرخواهی رسمی وزیر کشور نوشتند.

روزنامه های متمایل به دولت نیز، همچون روزنامه های "شرق"، "قانون"، "فرهیختگان"، "آفتاب یزد" از "دیوار کوتاه رسانه ها" نوشتند و از اینکه وزیر کشور تقصیرها را به گردن رسانه ها انداخته به شدت گلایه داشتند.

روزنامه "آفتاب یزد" که از روزنامه های متمایل به دولت محسوب می شود، در "سرمقاله" خود یادداشتی انتقادی به صحبت های وزیر کشور در مجلس دارد.

در بخشی از این سرمقاله می خوانیم: "وزیر محترم کشور است . دیروز آقای رحمانی فضلی پس از آن همه سخنان قابل توجه و قابل تامل در مورد «پول‌های کثیف» و هشدارهای مختلف، در مجلس به جای دفاع از سخنان خود، رسانه‌های مظلوم و مستقل را سپر خود نمود تا از فشار نمایندگان رهایی یابد. آری؛ بگذارید صراحتا بگویم اقدام و سخنان دیروز وزیر کشور بسیار ناپخته بود؛ گویی ایشان به تازگی وارد سیاست شده‌اند و از بار کلمات و جملات بی‌خبر و بی‌اطلاع هستند. در حقیقت از رفتار دیروز آقای وزیر کشور تلقی می گردد که برای «تخریب وجهه دولت و حسن روحانی » به بهارستان رفته بود نه توضیح درباره «پول های کثیف»."

حتی روزنامه "ایران" نیز از حضور وزیر کشور در صحن علنی مجلس با عنوان "روز دشوار وزیر کشور در بهارستان" یاد کرد.

 

در ادامه نگاهی داریم به تیتر برخی از روزنامه های منتقد دولت در این خصوص:

"وطن امروز" نوشت: "عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه علنی مجلس به بی اساس بودن ادعاهای پول های کثیف اعتراف و رسما عذرخواهی کرد"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "جفت پوچ"

روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه "پایان ادعایی که 64 روز رسانه ها، مجلسیان و اصلاح طلبان را سر کار گذاشت"؛ در تیتر خود نوشت: "«پول های کثیف» وزیر کشور باد هوا بود!"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "وزیر کشور در صحن علنی مجلس: برای ادعای دخالت پول های کثیف در انتخابات سند ندارم!"

روزنامه "کیهان" نیز با روتیتر "پس از 2 ماه جنجال و سواستفاده مدعیان اصلاحات"؛ در تیتر خود نوشت: "وزیر کشور: پول کثیفی در کار نبود! عذرخواهی می کنم"

 

روزنامه های متمایل به دولت نیز نگاهی انتقادی به صحبت های وزیر کشور داشتند:

روزنامه "قانون" با تیتر "آب پاکی روی پول های کثیف" به استقبال این خبر می رود. این روزنامه از قول "رحمانی فضلی" می نویسد: "تقصیر رسانه ها بود!"

روزنامه "شرق" نیز با بیان اینکه "وزیر کشور توپ پول های کثیف را به زمین رسانه ها انداخت" در تیتر یک خود نوشت: "عقب نشینی علنی"

روزنامه "فرهیختگان" هم در این خصوص می نویسد: "وزیر کشور «به نمایندگی» از نشریات از نمایندگان عذرخواهی کرد" در تیتر این روزنامه نوشته شده است: "دیوار کوتاه رسانه"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز در تیتر یک خود به طعنه نوشت: "پول های کثیف در جیب رسانه ها پیدا شد!"

 

هر چند برخی از روزنامه های منتقد دولت از عذرخواهی وزیر کشور نوشتند و برخی از روزنامه های حامی دولت نیز از اینکه تقصیرها به گردن رسانه ها انداخته شده گلایه داشتند. اما اندک روزنامه هایی نیز بودند که به دفاع از صحبت های وزیر کشور در مجلس پرداختند.

روزنامه "روزان" با بیان اینکه "مجلس با درخواست رحمانی فضلی برای جلسه غیرعلنی مخالفت کرد" در تیتر خود نوشت: "وزیر در دام پول های کثیف نیفتاد"

روزنامه "اعتماد" نیز در تیتر یک خود نوشت: "وزیر کشور در مجلس ارائه کرد: آدرس سربسته پول های کثیف"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.