جمهوریخواهان آمریکا در تلاش هستند لایحه اخیر کمیه روابط خارجی سنا درباره نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران را تشدید کنند.

تلاش جمهویخواهان برای تشدید لایحه ضد ایرانی

  تسنیم، جمهوریخواهان آمریکا در تلاش هستند لایحه اخیر کمیته روابط خارجی سنا درباره نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران را تشدید کنند.

روزنامه نیویورک گزارش داد در حالی که کمیته روابط خارجی سنا حدود دو هفته پیش لایحه ضد ایرانی را به رای گذاشتند و 33 نماینده به آن رای مثبت دادند؛ برخی از نمایندگان جمهوریخواه همچنان به دنبال اعمال تغییرات و افزودن متمم هایی به این طرح هستند.

طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای در صورت تصویب ، این امکان را نمایندگان کنگره می‌دهد که طی 30 روز توافق نهایی با ایران را بررسی کرده و در مورد آن نظر دهند.

کاخ سفید اعلام کرده اوباما این طرح را پذیرفته و آن را در این قالب امضا می‌کند، اما نمایندگان دموکرات‌ و حتی برخی از جمهوریخواهان نسبت به اعمال تغییر در آن هشدار داده اند و چنین اقدامی را موجب ایجاد شکاف در حمایت هر دو حزب خوانده اند.

سناتور لیندسی گراهام تاکید می کند که بسیار مهم است که لایحه (با حمایت) دوحزب باقی بماند، ما نباید متمم های احساسی را در آن داخل کنیم، من از آنها درخواست دارم این طرح را با مشکل مواجه نکنید.

مشروط کردن توافق هسته ای به شناسایی اسرائیل و یا آزادی اتباع آمریکایی از سوی ایران دو موضوعی است که برخی جمهوریخواهان خواستار گنجاندن آنها در طرح هستند.

سناتور جمهوریخواه، تام کاتن یکی از طرفداران اصلی این اصلاحات و از مخالفان توافق هسته ای با ایران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.