۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 279342

فرماندار شهرستان شوش گفت: یک هزار و 800 گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون به شوش سفر کردند که بیشتر آنان از کشورهای آلمان و فرانسه هستند.

سفر یک هزار و 800 گردشگر خارجی به شوش

رضا نجاتی در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگرانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، چین، چک، سوئیس، بلژیک، شیلی، پاکستان و مالزی در یک ماه گذشته به شوش سفر کردند.

وی با اشاره به سفر گردشگران آمریکایی به این منطقه برای دیدن آثار باستانی منحصر بفرد منطقه و اثر جهانی چغازنبیل اظهار کرد: این گردشگران برای آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین بسیار علاقه مند بوده و سفر آنها در سال 93 افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان شوش ادامه داد: این گردشگران در سفر یک روزه خود به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) دیدن کردند.

وی با تشریح ظرفیت های گردشگری شهرستان شوش در زمینه آثار باستانی، زیارتی و طبیعی افزود: سفر گردشگران خارجی به شوش فرصتی برای معرفی هر چه بهتر تمدن ایران باستان و ظرفیت های گردشگری این شهرستان است.

نجاتی با اشاره به روند پیگیری ثبت محوطه باستانی شوش در یونسکو به عنوان یک اثر جهانی گفت: ثبت جهانی شوش، موجب گسترش صنعت گردشگری در ایران و استان خوزستان خواهد شد.

پارسال افزون بر 15 هزار گردشگر خارجی از 42 کشور در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

شوش با داشتن آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه، پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است و به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در استان خوزستان واقع است.

این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.