با پایان اردیبهشت کلاس‌ درس دانش‌آموزان ابتدایی نیز به‌سمت تعطیلی می‌رود به‌گونه‌ای که برخی دبستان‌ها از هم‌اکنون پایان سال تحصیلی را اواخر اردیبهشت اعلام کرده‌اند اما برگزاری ۸۰۰ جلسه آموزشی در طول سال تحصیلی یک قانون است.

اردیبهشت و تعطیلی زودهنگام دبستان‌ها؛ ۱۲ خرداد پایان سال تحصیلی دبستانی‌ها

به گزارش تسنیم، اردیبهشت که به روزهای پایانی می‌رسد و در آستانه فرارسیدن خرداد، امتحانات دانش‌آموزان، کلاس‌های درس به‌ویژه کلاس‌های دبستان به‌سمت تعطیلی می‌رود.

امسال نیز طبق گزارش برخی خانواده‌ها، تعدادی از مدارس ابتدایی از هم‌اکنون اعلام کرده‌اند که سال تحصیلی اواخر اردیبهشت به پایان می‌رسد و کلاس‌های درس در خرداد برگزار نمی‌شوند؛ این در حالی است که مسئولان آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای بر ممنوعیت تعطیلی زودهنگام مدارس ابتدایی تأکید کرده‌اند.

مرتضی شکوهی، معاون دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر تعطیلی زودهنگام برخی از مدارس ابتدایی اظهار داشت: طبق مقررات موجود و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان باید حداقل 800 جلسه آموزشی را در یک سال تحصیلی بگذرانند.

وی افزود: براساس این مقررات، با ارسال بخشنامه‌ای تأکید کرده‌ایم که مدارس ابتدایی باید کلاس‌های درس را تا 12 خرداد برگزار کنند.

معاون دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ باید تلاش کنیم تا 800 جلسه آموزشی در طول سال تحصیلی برگزار شود که مدیران کل استان‌ها مسئول اجرای این قانون هستند. آموزش‌ و پرورش موظف است از حق دانش‌آموزان مبنی بر برگزاری کلاس درس و آموزش دفاع کند بنابراین ساعات آموزشی نباید به‌دلایل مختلف کاهش یابند.

شکوهی تأکید کرد:‌ برخی مناطق مانند مناطق گرمسیر طبق قانون این اختیار را دارند تا کلاس‌های درس را زودتر تعطیل کنند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبحانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    قا نونی که ضمانت پشت ان نیست مدارس غیر دولتی چون بار مالی برای انها دارد اجرا نمی کنند /////
  • یثربی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    این از بی کفایتی مسوولین آموزش وپرورش هست که آخرسال که کتابها تمام شده و دوره ها انجام شده یادشون افتاده 800جلسه آموزشی نیازه.اگه وزیر میخواد بگه من متفاوتم ما اولیا باید هزینه ش رو بپردازیم؟؟؟ مثل پارسال که نصفه ماه خرداد فقط معلمها به مدرسه رفتند و نشستندوکاری هم انجام ندادند ولی مدرسه پول آب وبرق کولر وروشنایی رو از ما گرفت.امسال هم حتی اگه بچه ها هم بروند باز کار مفیدی انجام نمیشه.