مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تا 3 سال آینده با توسعه فازهای پارس جنوبی میزان تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب در روز افزایش می یابد.

چشمداشت اروپایی ها به گاز ایران / تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز تا 3 سال آینده

به گزارش  ایرنا، حمیدرضا عراقی روز دوشنبه در همایش تولید پایدار گاز، اظهار داشت: در 10 سال نخست تولید ما تنها حدود 2 میلیارد متر مکعب گاز در سال تولید و صادر می کردیم اما با توسعه میادین مختلف گازی، امسال میزان تولید گاز به حدود 189 میلیارد مترمکعب خواهد رسید که تا سه سال آینده این میزان به بیش از 300 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وی با بیان آنکه البته با توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی میزان تولید گاز کشور افزایش زیادی پیدا خواهد کرد، گفت: سهم گاز در سبد انرژی کشور به 70 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: عملکرد مطلوب شرکت گاز در تامین انرژی مورد نیاز کشور در بخش خانگی و صنایع باعث جلب اعتماد ملی به آن شده که این امر نشان از جایگاه ویژه این شرکت دارد.

عراقی با بیان آنکه در حال حاضر 20 میلیون مشترک خانگی و بخش عمده ای از صنایع بزرگ کشور از گاز استفاده می کنند، افزود: اروپاییان، همسایگان و سایر کشورها به دریافت گاز از ایران چشم دوخته اند.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز تنها وظیفه تامین انرژی پایدار کشور را برعهده ندارد بلکه نقش مهمی نیز در تامین منابع مالی دارد به طوری که این شرکت ماهانه 800 میلیارد تومان بابت هدفمندی یارانه ها به دولت پرداخت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.