پلیس محلی اوکیناوا یک نظامی ارتش آمریکا را به دلیل برخورد ناشایست و ضرب و شتم یک شهروند ژاپنی، دستگیر کرد.

یک تفنگدار آمریکایی در اوکیناوا دستگیر شد/افزایش احساسات ضدآمریکایی درژاپن

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «جی جی» ژاپن گزارش داد، «آدریان دیویس» 28 ساله که در پایگاه هوایی «کادنا» آمریکا مستقر است، به اتهام ضرب و شتم یک جوان دانشجوی 23 ساله ژاپنی بازداشت شده است.

منابع پلیس اعلام کردند، این تفنگدار بازداشت شده متهم است که به یک دانشجوی ژاپنی در آسانسور یک ساختمان حمله کرده و با کوبیدن مشت به صورت وی، او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

پلیس اوکیناوا اعلام کرد، یک شاهد عینی صحنه این برخورد را دیده و موضوع را به پلیس گزارش کرده است.

بازداشت این نظامی ارتش آمریکا در حالی صورت می گیرد که مردم این منطقه روز گذشته - یکشنبه - با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز، مخالفت خود را نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا و ساخت و ساز یک پایگاه نظامی جدید در این جزیره اعلام کردند.

در این راهپیمایی که در آستانه سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به آمریکا صورت می گیرد، صدها نفر از شهروندان ژاپنی به خیابان آمدند و نسبت به سیاست های در پیش گرفته شده دولت در خصوص پایگاههای نظامی آمریکایی اعتراض کردند.

پایگاه هوایی آمریکا با نام «فوتنما» در شهر «گینووان» در جنوب اوکیناوا قرار دارد که قرار است به شهر «ناگو» در منطقه «هنوکو» در شمال ایالت اوکیناوا منتقل شود. این موضوع تاکنون مورد مناقشه مردم و فرماندا منطقه با دولت ژاپن بوده است.

معترضین همچنین با محکوم کردن اتحاد نظامی بوجود آمده میان آمریکا و ژاپن، شعارهایی را بر علیه دولت سر دادند.

نخست وزیر ژاپن، قبل از عزیمت به آمریکا در سخنانی، بر همکاری نظامی گسترده توکیو با واشنگتن تاکید کرده است.

یکی از معترضان در سخنانی گفت: همه ما امیدواریم نخست وزیر ژاپن که هم اینک در آمریکا بسر می برد، پیام اعتراضی و نگرانی مردم را در رابطه با همکاری نظامی با این کشور دریافت کرده و متوجه باشد که مردم ژاپن و شهروندان اوکیناوا به صورت قاطع مخالف ایجاد هر گونه پایگاه جدید نیروهای آمریکایی در کشورشان هستند.

مردم اوکیناوا معتقدند که حضور دوسوم نیروها و پایگاههای نظامی آمریکا در اوکیناوا نه تنها آرامش و سلامت ساکنان این جزیره را تهدید می کند، بلکه ضربه ای جدی به توسعه و محیط زیست این منطقه وارد کرده است.

این در حالی است که اقدامهای خلاف اخلاق نظامیان آمریکایی در این استان نیز تهدیدی جدی برای امنیت مردم این استان بشمار می رود و این موضوع بارها در تظاهرات مردمی یکی از علل در خواستها برای خروج نظامیان آمریکایی از این استان بوده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در ژاپن، 76.1 درصد از شهروندان ایالت اوکیناوا با ساخت و ساز پایگاه نظامی جدید آمریکا در منطقه هنوکو مخالف هستند.

آنها معتقدند حضور نظامیان آمریکا در این منطقه، علاوه بر ترس و وحشت ساکنان آن، موجب آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

مقامات توکیو و واشنگتن در حدود 19 سال است که به دنبال تعطیلی پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا هستند اما تاکنون نتوانستند طرح جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنند.

گفته می شود بیش از 75 درصد از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن، در اوکیناوا مستقر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    البته ازامریکایی های وحشی بیش ازاین امید وانتظاری نیست.البته برای زاپن که امنیت وآبروی ملتش را به این یانکیهای بی سرو پا داده است متاسفم .ولی متاسفانه امریکا طوری درزاپن مهندسی کرده است که هیچ دولتی تمیتواند این یانکیهای گردن کش را اخراج کند وامریکا با گرو کشی امنی ملی ژاپن درمقابل هند وچین وروسیه میخواهد به باج خواهی های خود ادامه دهدواینقبیل جنایات رامعمولی قلمداد کند.