کارگردان مالزیایی فیلم «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند» پس از نمایش فیلمش در بخش رقابتی جشنواره‌هایی چون لوکارنو، تورنتو، ونکوور، بوسان و .. حالا این فیلم را به ایران آورده تا به گفته خودش آن را در مقابل مخاطب ایرانی محک بزند.

یک اتفاق جالب برای کارگردان مالزیایی در تهران
«لیو سانگ تات» کارگردان 36 ساله در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حاشیه برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت عنوان کرد: این اولین سفر من به ایران است و شناخت چندانی از اینجا ندارم، اما هرچه از ایران شنیده‌ام از سینمای آن و سینماگرانی چون مجید مجیدی، عباس کیارستمی و جعفر پناهی بوده است.

او ادامه داد:وقتی فیلم اولم در جشنواره فیلم بوسان جایزه بُرد داریوش مهرجویی یکی از اعضای هئیت داوران بود و در جشنواره فیلم روتردام نیز در حالی جایزه بردم که جعفر پناهی که رئیس هیئت داوران بود فیلمم را دوست داشت و پس از مراسم نزد من آمد گفت این فیلم اول توست، از این که جایزه بردی خوشحال باش اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، ساخته بعدی توست، چرا که آن موقع مردم صدای تو رو خواهند شنید.

«لیو سانگ تات» در ادامه عنوان کرد: آخرین فیلم ایرانی که دیدم فیلمی به نام «مثل یک عاشق» محصول مشترک ایران و ژاپن بود که بسیار مرا تحت تاثیر قرار دارد، تقریبا تمام کارهای کیارستمی را دیدم. البته باید بگویم که «بادکنک سفید» نیز فیلمی است که همواره مرا شگفت زده می‌کند.

وی همچنین درباره تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: من برای فیلم اول و دومم به جشنواره های سینمایی فراوانی سفر کرده‌ام چرا که دوست دارم واکنش افراد مختلف با ملیت‌های گوناگون را کشف کنم، افرادی یا روحیات مختلف، حس شوخ طبعی و همچنین سلیقه متفاوت که می‌توانند واکنشهای بسیار متفاوتی به فیلم داشته باشند، به همین دلیل نمایش فیلمم برای مخاطبان ایرانی از اهمیت زیادی برایم برخوردار است.

وی درباره ماجرای جالبی که ساعتی پیش برایش در فرودگاه اتفاق داده بود نیز گفت: وقتی از هواپیما پیاده شدم همه به من خیره شده بودند، اما نمی‌دانستم موضوع چیست تا این که دو مامور نزدیک من شدند و از من خواستند که به جای شلوارک، شلوار یپوشم. این اتفاق جالبی بود که بدلیل ناآشنایی با فرهنگ ایران برایم اتفاق افتاد و برای همیشه آن را به یاد خواهم داشت!

به گزارش ایسنا، کمدی درام «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند»، دومین فیلم بلند سینمایی «لیو سانگ تات» است که در جشنواره فیلم لوکارنو 2014 نامزد یوزپلنگ طلایی بود و نشریه‌های هالیوود ریپورتر و ورایتی نیز پیش از این در نقدهایی به بررسی این فیلم پرداخته اند.

داستان این فیلم درباره زندگی در یکی از روستاهای کوچک مالزی با ساکنین خرافاتی‌اش است که برای رهایی از روحی که دامنگیر روستا شده است دست به تجربه‌های احمقانه‌ای می‌زنند.

فیلم «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند» امروز از ساعت 21 به عنوان یکی از فیلمهای رقابتی بخش جلوه گاه شرق (سینمای آسیا و کشورهای اسلامی) در پردیس سینمایی ملت به روی پرده می‌رود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.