قدس آنلاین: اصفهان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه، نیروی انتظامی و بانک مرکزی باید با هماهنگی، تدابیر عملیاتی اتخاذ کنند تا فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برای همیشه خاتمه یافته و تعطیل شوند.

موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز باید تعطیل شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی تاکید کرد: بانک مرکزی مسئول ساماندهی موسسات مالی و اعتباری است و درصورت عدم پیشگیری از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، اعتبار بانک مرکزی زیرسئوال می رود.

وی با اشاره به بر لزوم ساماندهی نرخ سود بانکی، بیان داشت: یکی از مولفه‌های تعیین نرخ سود بانکی میزان تورم در کشور بوده؛ بنابراین باید بانک مرکزی این موضوع را به صورت عملی در کاهش نرخ سود بانکی اعمال کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس آمار رسمی اعلام شده نرخ تورم در کشور از ۴۰ درصد به حدود ۱۶ درصد کاهش یافته در حالیکه شنیده می شود؛ قرار است نرخ سود بانکی را تنها ۲ درصد کاهش دهند که این قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: نرخ سود بانکی باید در محدوده نرخ تورم تعیین شود؛ بنابراین باید نرخ سود بانکی بیش از ۲ درصد کاهش یابد.
موسوی لارگانی  با بیان اینکه یکی از لازمه‌های سوق دادن منابع مالی به بخش تولید، مهار نرخ سود بانکی است، گفت: بانک ها نیز باید به این مسئله توجه کنند که اگر بخش تولید را حمایت کنند؛ می توانند از منافع آن در آینده سود ببرند به دلیل اینکه نقدینگی تولیدکنندگان در اختیار آنها قرار می گیرد.
 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.