معاون وزیر نفت با تاکید بر این‌که قیمت گاز در سال 1394 به هیچ وجه افزایش نیافته است، از اصلاح قبوض گاز از آخرین دوره سال 1393 خبر داد و گفت: صادرات گاز به عراق از اواخر اردیبهشت‌ماه با پنج میلیون مترمکعب در روز آغاز می‌شود.


اصلاح قبوض گاز از آخرین دوره سال 93/ قیمت امسال افزایش نیافته است

به گزارش ایسنا،حمیدرضا عراقی درباره‌ی اظهارات برخی مشترکان گاز مبنی بر این‌که قبوض آنها از افزایش برخوردار شده است، گفت: قیمت گاز در سال 1394 به هیچ وجه افزایش نیافته و تنها افزایش صورت گرفته مربوط به افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده است که طبق قانون از مشترکان دریافت شده و به سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به انتقادات صورت گرفته مبنی بر افزایش یکسان قیمت گاز برای کلیه پله‌کان‌ها و دستور وزیر نفت مبنی بر اصلاح این روند آیا اصلاح صورت گرفته است؟ خاطر نشان کرد: از قبوض مربوط به آخرین دوره سال گذشته این روند اصلاح شده و کلیه پلکان‌ها از افزایش 20 درصدی قیمت برخوردار شده است و در واقع طبق مصوبه دولت و مجلس کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند بهای بیشتری پرداخت خواهند کرد.

عراقی همچنین به صادرات گاز به عراق از پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در سال اول پنج میلیون مترمکعب، سال دوم 15 میلیون مترمکعب و سال سوم 25 میلیون مترمکعب گاز در روز به عراق صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.