قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نامه افزایش سقف ۲۳۲ هزار مسکن مهر توسط بانک مسکن به شعب استان‌ها ارسال شد، گفت: در تلاشیم برای کل ۵۷۰ هزار واحد نیمه تمام این طرح سقف وام را افزایش دهیم.

نامه افزایش سقف ۲۳۲ هزار مسکن مهر به شعب بانک مسکن ارسال شد

به گزارش تسنیم، اصغر احمدی مهرآبادی در نشست خبری در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد:‌ برای افزایش 5 میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر خیلی کار شد و وزیر راه و شهرسازی به‌طور جدی پیگیر این موضوع بود و در این زمینه ده‌ها جلسه با بانک مرکزی برگزار شد.

وی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های فراوان توانستیم مصوبه افزایش سقف تسهیلات را برای پروژه‌های با پیشرفت بالای 75 درصد را از شورای پول و اعتبار دریافت کنیم.

وی در عین حال یادآور شد: البته در اواخر دولت دهم این چنین مصوبه‌ای داشتیم اما به دلیل این‌که عمر دولت قبل تمام شد و همچنین سیاست دولت یازدهم جلوگیری از افزایش تورم بود، این سیاست در دستور کار قرار گرفت که افزایش سقف از محل وصول اقساط تسهیلات مسکن مهر انجام شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ماهانه بین 220 تا 250 میلیارد تومان وصولی تسهیلات مسکن مهر داریم، بیان کرد: در حال حاضر 570 هزار مسکن مهر نیمه تمام در مراحل مختلف ساخت داریم که از این تعداد 270 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و حدود 97 هزار واحد ر مرحله سفت‌کاری قرار دارد که در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که نامه افزایش سقف تسهیلات 232 هزار واحد مسکن مهر توسط بانک مسکن به شعب ابلاغ شده است، افزود: در تلاشیم افزایش سقف تسهیلات را برای واحدهای با پیشرفت 70 درصد و حتی کمتر از 70 درصد نیز عملیاتی کنیم.

به گزارش تسنیم، مهرآبادی دوم اسفندماه سال گذشته با بیان این‌که نامه افزایش وام 402 هزار واحد مسکن مهر به بانک مسکن ارسال شد به تسنیم گفته بود: واحدهای افتتاح شده مسکن مهر از تمام امکانات زیربنایی و روبنایی برخوردار هستند.

مهرآبادی در حاشیه افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین اظهار کرد: نامه افزایش وام 402 هزار واحد مسکن مهر را به بانک مسکن و بانک‌های عامل برای پرداخت ارسال کرده‌ایم و بانک مسکن وعده داده این افزایش سقف را از امسال آغاز کند.

وی تصریح کرد: به جز بانک مسکن، که سهمیه وام آن بالاست، مقرر شده اداره راه و شهرسازی استان‌ها در هماهنگی با بانک‌های عامل نسبت به افزایش 5 میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد واحدهای مسکن مهر در سال 94 افتتاح می‌شود، گفت: تنها مقدار جزئی از واحدهای مسکن مهر که مربوط به تعاونی‌های مشاغل آزاد است به دلیل مسائل و مشکلات موجود در سال 95 به اتمام می‌رسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.