آیت‎الله ناصر مکارم شیرازى از مراجع تقلید صبح امروز دوشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رییس‎جمهور درباره این که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام، واکنش نشان داد.

انتقاد یک مرجع تقلید از سخنان اخیر روحانی
خبرگزاری میزان:
وی تصریح کرد: اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.

آیت‎الله مکارم شیرازی با تبیین سه اشکال و اثر منفی اساسی مترتب بر این سخن ناصواب، تصریح کرد: نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است؛ در حالى که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن کریم و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

آیت‎الله مکارم شیرازی یادآورشد: اثر منفی دیگر این‌که، این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده مى‌گیرند و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.

این مرجع تقلید سومین اثر منفی مترتب بر این سخن را مهم‎تر و حساس‎تر از دو مورد قبل دانست و خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

آیت‎الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند؛ همان طور که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.