قدس آنلاین _ محبوبه بوری_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی : خراسان رضوی در سال گذشته بیشترین تندیس نشان سلامت سیب سبز را در کشور از آن خود کرده است.

  بیشترین نشان سلامت سیب سبز به خراسان رضوی اختصاص یافت  / با کمترین هزینه می توان از آلودگی مواد غذایی جلوگیری کرد

به گزارش خبرنگار ما در آخرین روز از هفته سلامت امسال جشنواره "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" که توسط دانشگاه علوم پزشکی در تالار ابن سینا ی مشهد برگزار شد , معاون غذا و دارو دانشگاه  بر بررسی موشکافانه  سلامت مواد غذایی  توسط سازمان غذا و دارو تاکید کرد.

دکتر محمد رضا صابری همچنین اظهار داشت مواد غذایی صناعی به دلیل کنترل و نظارت سازمان غذا و دارو  بیشتر در سبد غذایی خانواده ها قرار گیرد.

وی گفت: خانواده ها از مصرف مواد غذایی سنتی که در فروشگاه ها عرضه می شود به دلیل نظارت کمتر خودداری کنند.

او  علاوه بر این خاطر نشان کرد که   سال گذشته معاونت غذا و دارو ی خراسان رضوی بیشترین تندیس نشان سلامت سیب سبز را در کشور به خود اختصاص داد.

وی در همین زمینه افزود: این نشان به محصولاتی اعطا می شود که علاوه بر خاصیت غذایی، ارتقاء دهنده سلامت جامعه نیز باشند.

دکتر صابری خاطر نشان کرد: ايمني غذا بدين معني نيست که تنها يک بخش از چرخه توليد مواد غذايي مسئوليت اين امر را بر عهده دارد، بلکه تمامي متوليان در بخش هاي مختلف توليد، نگهداري، عرضه و مصرف از زمان آماده سازي زمين تا زماني که يک شهروند آن را به مصرف مي رساند مسئول حفظ و ارتقاء ايمني غذا هستند.

وی تصريح کرد: در هر مقطع از چرخه توليد مواد غذايي مي توان با کمترين هزينه از آلودگي هاي ميکروبي، انگلي و يا شيميايي جلوگيري کرد و اگر به دليل سهل انگاري اين آلودگي وارد مرحله بعد شود به طور حتم آسيب هاي آن نيز بيشتر خواهد شد.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تاکيد بر اينکه شهروندان و مصرف کنندگان نيز نقش موثري در ايمني مواد غذايي دارند یادآور شد:‌ برخي از مصرف کنندگان در زمان خريد مواد غذايي، بيش از ميزان نياز تهيه مي کنند و اين امر موجب انباشت آن و توليد کپک هاي غير قابل رويت و يا قابل رويت شده و مصرف آن موجب ورود سموم به بدن مي شود.

دکتر صابري اظهار اميدواري کرد: با همکاري تمامي متوليان امر شامل کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزي، اداره کل استاندارد، سازمان صنايع غذايي، سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، کسبه ، کارخانه هاي  توليدي و خود مردم ايمني مواد غذايي در جامعه بيش از پيش عملي شود.

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین در این جشنواره که ریاست و معاونین بهداشتی غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور داشتند, ضمن تعریف مواد غذای سالم, در قالب کارگاه آموزشی به سوالات مسوولین و حضار پاسخ داده شد.

همچنین مطالب بهداشتی و نکات مهم ایمنی مواد غذایی به صورت  نمایش به اجرا در آمد و از پیشگامان عرصه فعالیت در زمینه مواد غذایی در خراسان رضوی تقدیر  گردید.

در حاشیه برگزاری جشنواره مذکور دانشجویان پرستاری به ارایه خدمات پزشکی همچون کنترل قد,وزن و فشارخون و نیز ارایه توصیه های بهداشتی در خصوص مواد غذایی سالم و  مشاوره رایگان در این زمینه به مردم پرداختند.

 

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.