قدس آنلاین: مسئول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) گفت: عمق داشتن مسائل دینی، بالا بردن شور و حال عرفانی و فهم و بصیرت سیاسی 3 مأموریت مهمی بوده که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تبیین شده است.

وظیفه ما اجرای 3 مأموریت ابلاغی مقام معظم رهبری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدقاسم نمازی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) نیز در سال 1386 فعالیت خود را آغاز نمود.

وی افزود: هدف از تشکیل سپاه قدرت‌طلبی و کشورگشایی و فعالیت برای افراد خاص نبوده و نیست، بلکه هدفش خدمت صادقانه و مبارزه با ظالم بوده و رضای خدا در رأس اهداف این مجموعه فرهنگی قرار گرفته است.

مسئول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) سپاه درخت تنومندی شده که دشمنان و مستکبران را به لرزه درآورده و در تحریم‌های سازمان‌های بین‌المللی، مسئولان و نیروهای سپاه نخستین هدف دشمن برای ضربه‌زدن هستند.

نمازی تصریح کرد: معاونت عقیدتی اتاق فکری‌ای را در حوزه نمایندگی دارد که به نیازسنجی‌ها و آسیب‌ها می‌پردازد و یکی از برنامه‌ها در این خصوص بحث فضای سایبری و فعالیت‌های رسانه‌های مجازی است و در جلساتی که برگزار می‌شود نحوه استفاده صحیح از این فضاها به حاضران تبیین می‌گردد.

معاون عقیدتی  نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معیارهای اولیه سپاه در حفظ و سازماندهی نظام با سایر دستگاه‌ها مشترک بوده و بخش‌های متمایز و تفکیک شده آن هم شدت آرمان‌خواهی، تدین و تقوا، نظامی‌گری و نظم و انضباط است، چیزی که مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری بوده و امروزه در رده‌های مختلف، سپاه در هرمسئولیتی که برعهده گرفته به خوبی ایفای‌نقش نموده است.

نمازی گفت: عمق داشتن مسائل دینی، بالا بردن شور و حال عرفانی و فهم و بصیرت سیاسی و نظارت و تأیید صلاحیت 3 مأموریت مهمی بوده که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و از سوی ایشان به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تبیین شده است.

وی افزود: مأموریت نخست عمق داشتن مسائل دینی در سپاه بوده که در این خصوص جلسات آموزشی‌ای با حضور علما و اساتید برجسته و مجرب در این مرکز برگزار می‌گردد و حاضران آموزش‌های عقیدتی لازم در این رابطه همچون احکام، عقاید، مشاوره خانواده و ارتقاء سلامت پاسداران را می‌بینند.

مسئول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) بیان کرد: مأموریت دوم بالابردن شور و حال عرفانی در سپاه بوده و برگزاری نماز جماعت و جلسات فرهنگی و مذهبی را داریم و سپاهی باید اُنس با قرآن داشته باشد و تمام نیروها دو روز در هفته در جبل‌النور کوهسنگی و گلزار شهدای بهشت رضا(ع) حاضر می‌شوند.

نمازی تصریح کرد: مأموریت سوم فهم و بصیرت سیاسی بوده تا سپاهی در جریانات و بحران‌های سیاسی دچار انحراف و شک و شبهه نشود.

وی تأکید کرد: مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) زیر مجموعه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و برنامه‌های کلی در این نیرو درس اخلاق است که در راستای تقویت مبانی، اعتقادات، اخلاقیات و اُنس با قرآن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی‌ای در روزهای چهارشنبه در همین مکان برگزار می‌شود؛ همچنین اقامه نماز جماعت در طول هفته و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های معظم شهدا و پاسداران از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

معاون عقیدتی  نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: 12 اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم به نام روز عقیدتی سیاسی سپاه نامگذاری شده و در این روز از فرماندهان و مربیان نمونه تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید و جلسات فرهنگی و هم‌اندیشی‌ای در این هفته برگزار می‌شود.

نمازی گفت: از 12 تا 18 اردیبهشت به نام هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده و نامگذاری روزهای این هفته متناسب با نام سال بوده که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود و در سال جاری روزهای این هفته حول موضوع همدلی و همزبانی نامگذاری شده است.

وی افزود: در طول سال از بیش از 100 مربی دعوت به عمل می‌آوریم و از حضرات آیات خاتمی، صدیقی و سعیدی و حجج اسلام رئیسی، رفیعی و قرائتی می‌توان به عنوان شاخص‌ترین‌ها نام برد و در هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال جاری از سردار سپهر معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه دعوت به عمل آمده است.

مسئول مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی میان نیروهای پایور و وظیفه از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه است و در روز سیزده رجب، سالروز میلاد فرخنده امیر مؤمنان حضرت علی(ع) هم تمام نیروهای پایور با لباس فرم به سمت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، همچنین بازدید از خانواده معظم شهدا و غبارروبی مزار پاک شهیدان از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

نمازی تصریح کرد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه رده‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس و شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: خراسان رضوی در آخرین ارزیابی عملکرد صورت گرفته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد و مشهد مقدس نیز حائز رتبه نخست استان شد.

معاون عقیدتی  نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزشیابی صورت گرفته به موضوعات ابلاغی مقام معظم رهبری پرداخته شد و نیازسنجی‌های صورت پذیرفت و در سال همدلی و همزبانی به سرفصل‌ها و بحث‌های معاد، ولایت فقیه، احکام محرم و نامحرم، حلال و حرام و نماز و روزه، مشاوره اخلاقی و خانوادگی و همچنین موضوعات سیاسی و به دلیل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان سال جاری پرداخته می‌شود.

نمازی گفت: در مسائل سیاسی بصیرت بخشی و آگاهی بخشی می‌دهیم و در تبیین معیارها و شاخص‌ها وارد می‌شویم، اما به لحاظ قانونی حق ورود به مصداق‌ها و همچنین ورود در حوزه انتخابات را نداریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.