پیشنهاد سردبیر

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی چهار واحد پالایشی حیاتی در این شرکت خبر داد.

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی 4 واحد پالایشی حیاتی در پالایشگاه آبادان

به گزارش قدس آنلاین، فردین راشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اینکه اداره کل نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان عهده دار رسالت تضمین فنی استمرار تولید فرآورده‌های استراتژیک مورد نیاز کشورمان است، اظهار کرد: در سال گذشته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و بر اساس شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، موفق به حصول دستاوردهای برجسته‌ای شدیم.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی چهار واحد پالایشی حیاتی هم راستا با تعهد به تولید مستمر فرآورده‌های استراتژیک نفتی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

به گفته رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان، انجام تعمیرات اساسی چهار واحد پالایشی حیاتی شامل دو واحد تقطیر در اتمسفر، یک واحد تقطیر در خلاء و یک واحد بنزین‌ساز تبدیل کاتالیستی بوده که منجر به کسب موفقیت در انجام تعمیرات اساسی همراه با ایمنی و راه‌اندازی زودتر از موعد این واحدها شده است.

راشدی اضافه کرد: همچنین در بخش واحدهای آب، برق، بخار، منطقه مخازن و نقل و انتقالات مواد نفتی بالغ بر 15 واحد تأمین آب، برق و بخار مشتمل بر زلال‌کننده، سیستم مدار بسته آب خنک‌کننده‌، تلمبه‌های بخار و برقی تأمین آب خام از سیستم یکبار گذر، دیگ‌های بخار، آب شیرین‌کن، تولید آب بدون املاح، کمپرسورهای هوای فشرده، توربو ژنراتور، مخازن نفت خام و فرآورده تحت تعمیرات اضطراری و اساسی قرار گرفتند.

وی، سود و صرفه‌جویی حاصل از کاهش مدت زمان تعمیرات اساسی برای واحدهای تقطیر در اتمسفر بالغ بر 70 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا مشارکت در رفع نواقص و راه‌اندازی واحدهای بازیافت گوگرد از مجموعه واحدهای الحاقی فاز 3 از جمله اقدامات برجسته سال 93 اداره نگهداری و تعمیرات به شمار می‌رود.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان ادامه داد: در بخش کارگاه مرکزی ضمن دریافت بیش از 10 هزار درخواست کار ساخت، ترمیم و تعمیر در قسمت‌های 10گانه کارگاه مربوط به واحدهای مختلف صنعتی و غیرصنعتی، منجر به سود و صرفه‌جویی بالغ بر 300 میلیارد ریال شد.

راشدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در واحدهای فاز 3 پالایشگاه آبادان گفت: تعمیر اساسی و بهینه‌سازی واحد بازیافت، تعمیرات اساسی 3 دستگاه مخزن اسید، رفع نواقص و آماده‌سازی واحدهای الکیلاسیون و ایزومر جهت راه‌اندازی، مشارکت در ساخت و تکمیل حوضچه خنثی سازی فاز 3 از جمله فعالیت‌های انجام شده سایر ادارات نگهداری و تعمیرات، با پذیرش رسالت جلوگیری از هرگونه وقفه در تولید فرآورده نفتی و تلاش در جهت تحقیق شعار مقام معظم رهبری در سال 93، به انجام رسیده است.

وی در پایان، از رفع نواقص مکانیکی واحد پساب صنعتی فاز3 ، تعمیر اضطراری برج خنک‌کننده فاز 3، مشارکت در رفع نواقص و راه‌اندازی واحدهای الحاقی مجتمع فاز 3 (GPTU و SRU) و تعمیرات اساسی واحد تولید آب بدون املاح (R.O) فاز 3 به عنوان دیگر اقدامات ادارات نگهداری و تعمیرات در سال گذشته خواند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.