دبیر شورای فرهنگ عمومی از دستور وزیر ارشاد برای انجام پیمایشی خبر داد که طی آن برآوردی درست و واقعی از دیدگاه‌ها و روش فرهنگی مردم به دست آید و در تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت حوزه فرهنگ استفاده شود.

دستور وزیر ارشاد برای انجام پیمایش درباره دیدگاه‌های فرهنگی مردم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی درباره تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت حوزه فرهنگ گفت: اولین قدم برای تدوین این شاخص‌ها این است که پیمایش و آمایشی درست از تفکر، دیدگاه‌ها و نوع اندیشه و روش فرهنگی مردم داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی باید علمی و واقعی باشند، به گردآوری مجموعه‌ای تحت عنوان «ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» در سال ۱۳۸۲ اشاره کرد و افزود: این مجموعه کاری اساسی در راستای همان پیمایش تفکر و روش فرهنگی مردم بود.

وی افزود: دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دستور داده است پیمایشی شبیه آنچه در اوایل دهه ۸۰ انجام شده در قالب یک کار علمی وسیع در سال ۹۴ انجام شود که انجام این کار، گامی مهم برای تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفیت در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهمرادی از آغاز اجرای این پیمایش خبر داد و خاطرنشان کرد: نتایج این پیمایش، در واقع شاقول و خط‌کش سنجش و تعیین‌کننده روش‌های ما خواهد بود و بهترین آمار فرهنگی کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در این کار پژوهشی مشخص می‌شود کجا ایستاده‌ایم، می‌خواهیم به کجا برویم و کیفیت کارمان باید چگونه باشد. در واقع اول باید بدانیم در چه نقطه استراتژیکی ایستاده‌ایم و می‌خواهیم به کدام نقطه هدف برویم. در این بین لازم است مسیر را هم مشخص کنیم که این کار به عهده افراد آگاه به مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و مردمی است.

بر اساس این گزارش، سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی چون آستان قدس رضوی، صدا و سیما، حوزه هنری، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و... اوایل خردادماه ۹۴ برگزار می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.