مدیرعامل موسسه خانه کتاب طی پیامی درگذشت داوود رمضان شیرازی موسس انتشارات سنایی را تسلیت گفت.

مدیر خانه کتاب درگذشت موسس انتشارات سنایی را تسلیت گفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، در پیام تسلیت مجید غلامی جلیسه آمده است: «زمان چه سریع می گذرد. همین چند ماه پیش بود که در آخرین روزهای پائیز در سرای اهل قلم میزبان مردی بودیم که بی‌تردید خاطراتش، بخشی از تاریخ نشر و کتاب در ایران بود. داوود رمضان شیرازی، مدیر انتشارات سنایی که بیش از ۶ دهه از عمرش را وقف نشر و کتاب کرد و در این مدت هدفی جز تعالی فرهنگ نداشت، اگرچه با نگاهی نگران برای کتاب و کتابخوانی چشم از جهان فرو بست، اما خوشحال بود که هیچ‌گاه از سال‌ها تلاش در این حوزه پشیمان نشده است».

در ادامه این پیام آمده است: «بر خود واجب می‌دانم درگذشت زنده‌یاد شیرازی را به خانواده محترم و به ویژه فرزند ایشان جناب آقای مهدی شیرازی مدیر محترم انتشارات سنایی تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم، مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت نمایم.»

داوود رمضان شیرازی، ناشر پیشکسوت و مدیر انتشارات سنایی که ۸ سال ریاست اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران را هم بر عهده داشت، پس از یک دوره طولانی بیماری، غروب جمعه ۴ اردیبهشت در بیمارستان مهر در تهران درگذشت و روز گذشته پس از تشییع از جلوی این اتحادیه، در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. وی کار خود را در زمینه کتاب از سال ۱۳۲۷ آغاز کرد. دیوان فخرالدین عراقی، دیوان سنایی و اشک مهتاب از جمله کتاب‌های انتشارات سنایی در دوره مدیریت زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی بود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.