قدس آنلاین: امام‌پور - مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: منشاء اصلی گرد و غبار اخیر در استان داخلی بوده و کانون اصلی آن نیز براساس اطلاعات دریافتی، سمنان، قم و اصفهان بوده است.

سمنان، قم و اصفهان کانون اصلی گرد و غبار اخیر خراسان رضوی بودند

به گزارش قدس آنلاین، حمید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آلودگی‌های اخیر در سطح استان و به خصوص شهر مقدس مشهد اظهار داشت: براساس رصد صورت‌گرفته از ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در مشهد، ذرات گرد و غبار بیش از حد است و براساس گزارش‌های کارشناسان این روند حالت صعودی داشت، اما به تدریج از استان خارج می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: منشاء اصلی این گرد و غبار داخلی بوده و کانون اصلی آن نیز براساس اطلاعات دریافتی، سمنان، قم و اصفهان بوده است.

صالحی گفت: در این مدت از بیماران قلبی، کودکان و بیماران تنفسی خواستیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر مقدس مشهد به شدت خودداری کنند، تا سلامتی‌شان به خطر نیفتد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با تغییر جهت جریان باد، شاهد کاهش میزان گرد و غبار در هوای مشهد بودیم، اما تا براساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی خراسان رضوی این شرایط تا آخروقت امروز به پایان می‌رسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.