نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: با توافقی که با دولت داشته‌ایم با اجرای سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی، می‌توان به مردم این قول را داد که در نیمه دوم سال 95 شاهد پایان فرارهای مالیاتی در کشور باشیم.

ضرورت کاهش حداقل سه هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است و 15 درصد باقی مانده آن نیز در سال آینده و نیمه نخست سال 95 تکمیل خواهد شد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر آمارهای فرارهای مالیاتی بیش از اخذ مالیات است، گفت:از دلایلی که در کشور شاهد آمار بالای فرارهای مالیاتی هستیم نبود یک سامانه اطلاعاتی دقیق و کامل است و اگر سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی اجرا شود قطعا آمار فرارهای مالیاتی به کمترین میزان خود خواهد رسید.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس درباره حذف یارانه پردرآمدها نیز گفت: حذف یارانه پردرآمدها در قانون هدفمندی یارانه‌ها و در قانون سنواتی بودجه مورد تاکید قرار گرفته اما تا کنون اجرا نشده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت فعلی و قبلی قانون هدفمندی را به درستی اجرا نمی‌کنند، افزود: در قانون بودجه سال 93 تکلیف دولت را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مشخص کردیم اما به دلیل برخی شرایط که در سال 94 هم ادامه یافت وظیفه ای را که برای دولت تعیین کرده بودیم اجرا نشد.

ضرورت کاهش حداقل سه هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی

وی با اشاره به ضرورت کاهش حداقل سه هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی که دولت پرداخت می کند، گفت: در سال های گذشته 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی درنظر گرفته شده بود درحالیکه این رقم امسال به 39 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس به آمار 10 میلیونی وزیر اقتصاد از افراد پردرآمد شناسایی شده اشاره و تصریح کرد: مجلس هم براساس همین گزارش درخواست کرد دولت براساس برنامه زمان بندی شده نسبت به اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها اقدام کند.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت نگران تبعات سیاسی و اجتماعی حذف یارانه پردرآمدهاست و به نظر می رسد این نگرانی ها مانع از انجام این کار می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افراد خارج نشین، مسافران کشورهای خارجی، مالکان خودروهای چند صد میلیونی و افراد با درآمد بالا را از جمله اقشاری خواند که یارانه نقدی تاثیری بر زندگی آنها ندارد و گفت: کسانی که دارایی و مجموعه امکاناتی که از آن بهره مند هستند بیش از یک حد مشخص باشد طبق اطلاعات خودشان و بدون نیاز به مراجعه به حساب‌های بانکی آنها قابل شناسایی هستند و می توان یارانه آنها را حذف کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه طبق قانون، تعیین تکلیف درباره پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی با دولت است، خاطرنشان کرد: پنج هزار و 200 میلیارد تومان از منابع آزادشده اجرای هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید، چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال و هزار و 300 میلیارد تومان برای مسکن جوانان درنظر گرفته شده است.

وی ایجاد اشتغال برای جوانان را از دغدغه های اصلی جامعه خواند و تصریح کرد: با اجرای این اقدامات انتظارات مردم در بخش اشتغال، مسکن و بهداشت برآورده می شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    164 0
    یعنی درآمد یارانه ها که از گران شدن حامل های انرژی بوده که مردم آنرا پرداخت می کنند به چیب شما واریز شود و شما هم یارنه نپردازید؟ این یعنی فسخ طرح هدفمندی که در اینصورت شما قانونا موظف به بازگرداندن قیمتها به زمان قبل از طرح فوق هستید.یعنی بعنوان مثال بنزین باید به 100 تومان بازگردد! جالب است که مثلا در مورد بنزین قیمت را ده برابر کرده اید ولی یارانه طی چند سال ثابت مانده است این عمل بهیچوجه نمی تواند قانونی باشد