معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در برنامه کاری دولت قرار دارد گفت: خلاء قانونی و ضعف ها در امور زنان مورد شناسایی قرار می گیرد.

 خلاء قانونی و ضعف ها در حوزه زنان شناسایی می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در آیین تحلیف کارآموزان وکلای دادگستری البرز افزود: با توجه به اینکه فاصله زیادی بین وضعیت موجود در حوزه زنان با آنچه به عنوان تکلیف در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود، وجود دارد در برنامه پنجم موضوع حقوق زنان در اولویت سیاستها قرار گرفت.

وی، تامین امنیت زنان را مستلزم رفع بسیاری از نارسایی ها در اجرای قوانین دانست و ادامه داد: بر این اساس، طرح وکیل خانواده در دادگاه ها مورد توجه قرار گرفته که در برنامه ششم توسعه نیز سازو کارهایی برای آن پیش بینی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه در سال جاری طرح دوستدار خانواده در دست اقدام قرار دارد و در این حوزه از هر نوع اظهار نظر استقبال می شود، گفت: در این زمینه کارگروهی ویژه تشکیل شده و تفاهمنامه ای با دانشگاه ها برای اجرای برنامه های پژوهشی و تحقیقی منعقد شده است.

مولاوردی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری استان های کشور نیز نقش موثری در پیشبرد امور خانواده و زنان دارند، ادامه داد: تفاهمنامه ای با کانون های وکلای دادگستری کشور در زمینه حوزه زنان و خانواده منعقد شده است .

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: برای همسویی با عدالت ، ابزارهایی لازم است که از جمله آنها می توان به استقلال شخصی وکیل و اشراف کامل بر اندیشه های حقوقی اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این آیین گفت: ایستادگی در برابر بی عدالتی از وظایف وکلا است و این افراد رسالت سنگینی در احقاق حق بر دوش دارند.

محمد صادق مهدوی راد افزود: شعار امسال دادگستری استان البرز تکریم ارباب رجوع، تحقق عدالت ، تلاش ، بی طرفی ، استاندارد عمل کردن (چارچوب قانون ) و رضایتمندی مردم است.

وی بیان داشت: در بسیاری از دعاوی، حقوق موکلین تضعیف می شود و باید وکلا در کنار قضات برای احقاق حق تلاش کنند.

در این آیین 80 نفر از کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان البرز سوگندنامه قرائت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.