قدس انلاین – سعید کوشافر: شاید تا قبل از حضور وزیرکشور درمجلس شورای اسلامی برخی بر این باور بودند که احتمالا وزیر کشور مدارکی در دست دارد که نمیتواند درصحن علنی بیان کند ؛ حتی زمانی که درخواست جلسه غیر علنی شد تقریبا دیگر تمام گمانها بر مطالب جنجالی چنبره زد این درحالی بود که خود وزیر نیز طی روزهای گذشته جهت حرفهایش را از نقش پولهای کثیف در انتخابات به نقش پولهای کثیف در اقتصاد کشور تغییر داده بود.

اظهارات بدون مدرک امنیت روانی را مختل میکند/پول کثیف دراقتصاد هست اما به سیاست وارد نشده است/وزیر اگر مدرکی دارد به دادگاه بدهد

درعین حال وزیر درصحن علنی همان تغییر جهت را دنبال کرد و رسانه ها را مقصر تفسیر نادرست از حرفهایش دانست .

اگر چه جلسه سخنرانی وزیر کشور درباره پولهای کثیف را برخی نمایندگان تندرو مجلس به جلسه داد وبیداد تغییر دادندو نگذاشتند وزیر حرفش را تمام کندو رک وپوست کنده هر چه میداند از ماجرای پولهای کثیف بگوید اما همین مساله نیز با واکنش های متفاوتی همراه شد.

***مسوولان نبایدبدون مدرک متقن اظهارنظر کنند

دراین خصوص یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات بدون مدرک در درجه اول به اعتبار شخص وزیر و پس از آن به جامعه آسیب زده و موجب بهم ریختن امنیت روانی جامعه می شود.

 بهروز نعمتی به اظهارات وزیر کشور در مجلس درباره پول های کثیف گفت: آقای رحمانی فضلی امروز مواردی را که درگذشته مطرح کرده بود به رسانه ها منتسب کرد و اظهارات وی در راستای مطالبی که قبلا عنوان کرده بود نبود.و به همین دلیل رسما عذرخواهی کرد.

 وی با اشاره به اینکه وزیر کشور باید دقت بیشتری در اظهارات خودداشته باشد افزود: ممکنست اطلاعات اشتباهی به وی ارایه شود بنابراین وی باید قبل از هرگونه اظهار نظری درباره آن موضوع به خوبی تحقیق کند و از منابع زیربط استعلام بگیرد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر کشور بدون سند ومدرک چندی پیش مسایلی را درباره پول های کثیف عنوان کرد گفت: اینگونه سخنان بدون مدرک در درجه اول به اعتبار شخص وزیر و پس از آن به جامعه آسیب زده و موجب بهم ریختن امنیت روانی جامعه می شود.

نعمتی جو امروز مجلس علیه وزیر کشور را مناسب ندانست و ادامه داد: رحمانی فضلی به نوعی اظهارات قبلی خود را تکذیب کرد بنابراین با توجه به شرایط نامناسب شکل گرفته در مجلس علیه وزیر کشور،وی باید به نوعی این اشتباه خود را جبران کند و در این زمینه شفاف سازی کند.

 وی با تاکید بر اینکه همه بویژه مسوولان باید با اطلاعات و مدارک متقن وقابل استناد اظهارنظر کنند تصریح کرد: وزیر کشور باید درانتخاب افرادی که به وی اطلاعات اشتباه می دهند دقت کافی داشته باشد.

***تفاوت اظهارات رحمانی‌فضلی در رسانه ها و صحن مجلس

دراین حال نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به تکذیب ادعای مطروحه درباره ورود پول کثیف به عرصه انتخابات از سوی رحمانی‌فضلی، گفت:‌ وزیر کشور در این نشست نسبت به طرح این مطالب نادرست در رسانه‌ها و مطبوعات عذرخواهی کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح محورهای اظهارات رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره پول کثیف در نشست روز گذشته مجلس، گفت: متأسفانه میان آن چیزی که قبلا از وزیر کشور شنیده بودیم، با آن چیزی که در نشست مجلس از وی شنیدیم از زمین تا آسمان فرق و تفاوت داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رحمانی‌فضلی در جلسه روز گذشته تمام اظهارات مطرح شده درباره ورود پول کثیف به عرصه انتخابات را کاملا تکذیب کرد، از طرف دیگر وزیر کشور در این رابطه گفت که من تنها در مصاحبه‌هایم درباره احتمال ورود این پول‌ها به عرصه سیاسی اظهار نگرانی کردم که در نهایت وزیر کشور در این نشست نسبت به طرح این مطالب نادرست در رسانه‌ها و مطبوعات عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به ادعای وزیر کشور درباره وجود اسناد و مدارک درباره پول کثیف، گفت: افزود:‌ قطعا هیچ کسی منکر وجود پول کثیف در عرصه اقتصاد نیست، اما در چند وقت اخیر موضوع ورود این پول‌های به عرصه سیاست از سوی رحمانی‌فضلی مطرح و وی در نشست روز گذشته تمام این موضوعات را تکذیب کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: همان طور که نمایندگان مجلس هم در نشست روز گذشته اعلام کردند، مسئولان باید از طرح مضوعات بدون اسناد و مدارک مورد نیاز پرهیز کنند.

*** بدون سند نباید کسی را مجرم جلوه داد

همچنین یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان این که قرار بود وزیر کشور به بهارستان بیاید برای ارائه اسناد و مدارک در خصوص متهمین موضوع پول کثیف اما مدرکی را ارائه نداد، گفت: بدون ادله نمی توان فردی را مجرم جلوه داد زیرا این امر آرامش افکار عمومی کشور را برهم می ریزد.

محمدعلی اسفنانی درباره اظهارات وزیر کشور درباره موضوع پول کثیف در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: قرار بود وزیر کشور به بهارستان بیاید برای ارائه اسناد و مدارک در خصوص متهمین موضوع پول کثیف اما ایشان نه تنها مدرکی را ارائه ندادند بلکه تنها اعلام کردند که از حرفهای من برداشت غلط شده است.

نماینده مردم فریدون شهر با بیان اینکه تخریب ذهن افکار عمومی امری نیست که به سادگی توجیه پذیر باشد خاطرنشان کرد: عدم ارائه سند در موضوع پولهای کثیف توسط وزیر کشور نشان از این موضوع دارد که وکلای مردم پاک هستند و با مشروعیت قانونی به مجلس آمده اند.

وی با بیان اینکه اظهار نظر وزیر کشور در موضوع پول کثیف ذهنیت غلطی در جامعه نسبت به مسئولان ایجاد کرد گفت: متاسفانه گویا مُد شده است که مسئولان کشور هر چندوقت یکبار متهم به جرمی شوند.

اسفنانی افزود: مهمترین مسئولیت مسئولین نظام قبل از انجام خدمت ایجاد آرامش در کشور است و بدیهی است اینگونه اظهار نظرها بدون اسناد و مدارک آن هم توسط وزیر کشور ذهنیت افکار عمومی را نسبت به مسئولین کشور منفی می کند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه مسئول رسیدگی به فسادهای اقتصادی در کشور است و آقایان باید اگر مستنداتی دارند به قوه قضاییه ارجاع دهند یادآور شد: بدون ادله نمی توان فردی را مجرم جلوه داد زیرا این امر آرامش افکار عمومی کشور را برهم می ریزد.

*** تنها بر اساس شایعات بوده است

معاون نظارت مجلس، با بیان اینکه اظهارات رحمانی‌فضلی درباره پول‌های کثیف تنها بر اساس شایعات بوده است، گفت: قطعا مسئولان باید دقت کنند که قبل از اظهار نظر درباره موضوعات، نخست قطعیت یک مسئله و پرونده برایشان اثبات شود.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به حضور رحمانی‌فضلی در نشست روز گذشته مجلس، گفت: متأسفانه در نشست روز گذشته معلوم شد که به وزیر کشور، اطلاعات درستی از ورود پول‌های کثیف و نامشروع به عرصه انتخابات داده نشده است و اظهارات رحمانی‌فضلی درباره این موضوع در چند ماه اخیر تنها بر اساس شایعات بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر کشور در نشست روز گذشته اعلام کرد که اظهارات من درباره ورود پول کثیف به عرصه انتخابات تنها هشدار بوده، اما متأسفانه برخی مطبوعات به صورتی این مطالب را مطرح کردند که انگار مجلس نهم با این گونه پول‌ها تشکیل شده است، در نهایت این موضوعات موجب عذرخواهی رحمانی‌فضلی از نمایندگان مجلس شد.

وی ادامه داد: قطعا مسئولان باید دقت کنند که قبل از اظهارات نظر درباره موضوعات، نخست قطعیت یک مسئله و پرونده برایشان اثبات شود.

معاون نظارت مجلس، با اشاره به ادعای وزیر کشور درباره وجود اسناد و مدارک درباره پول کثیف، گفت: این مدارک بر اساس اظهارات رحمانی‌فضلی درباره چرخش درآمدها مربوط به قاچاق در حوزه اقتصاد بود که این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این آقای وزیر زیادفیلم"بگم،بگم"رادیده وخودش هم گرفتارشده،رفتارآقای رحمانی فضلی خیلی شباهت به رئیس دولت نهم ودهم دارد،آن هروقت میخواست حال مخالفین ومنتقدانش را بگیرد،اشاره به2000لیست رانت خوارانی که درجیبش است می کرد وایشان هم برای ازدورخارج کردن منتقدین ازپول کثیف،پولشویی که "میخواهد"واردرقابتهای انتخاباتی شودحرف می زند.درحالیکه نه آن توانست درطول 8سال ادعای خودرا اثبات کند ویا حداقل اسامی را روکند ونه ایشان به وعده هایش درارائه اسنادومدارک (درمجلس)عمل کرد.