ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای دستورالعمل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیروهای مسلح آمادگی خود را افزایش دهند، برنامه هایی برای سال 94 در نظر گرفته است و در نظر دارد 36 پروژه را به بهره برداری برساند.

 بهره برداری ارتش از 36 پروژه در سال 94

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا 30 فروردین سال جاری در جمع فرماندهان ارتش، خطاب به کل نیروهای مسلح فرمودند: همه دستگاه ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی های نظامی و دفاعی و سازماندهی های رزمی و آمادگی های روحی خود را روز به روز افزایش دهند و این به منزله یک دستور العمل رسمی است.

ارتش در این راستا برنامه هایی برای سال 94 دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به بهره برداری از 36 پروژه اشاره کرد.

این ارگان نظامی که از بهمن سال 1392 قرارگاه جهادعلمی خود را تاسیس کرده است، ایجاد ارتباط بیشتر با صنعت و دانشگاه را یکی از برنامه های اصلی خود در سال 94 می داند.

بر اساس اعلام امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی در سال 94 هفت پروژه در حوزه جنگ الکترونیکی، دفاع شیمیایی و بالگرد به بهره برداری می رساند.

در قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) نیز 9 پروژه در حوزه موشک و رادار عملیاتی می شود.

همچنین هفت پروژه در حوزه بمب های هوشمند، هواپیما، پهپادها، جنگ الکترونیک و شبیه ساز ها در نیروی هوایی به نتیجه خواهد رسید.

نیروی دریایی نیز در این سال هفت پروژه در حوزه های شبیه سازها، رادارها، رمز کننده ها و شناورها به بهره برداری می رساند.

علاوه بر این فرماندهان نیروی دریایی ارتش اعلام کرده اند که احتمال رونمایی از زیر دریایی فاتح به عنوان نسل جدید زیر دریایی ها و ناوشکن سهند به عنوان موج سوم ناوشکن های ایران در سال 94 وجود دارد.

بهره برداری از شش پروژه در حوزه مهندسی و پزشکی نیز از دیگر برنامه های ارتش در سال 94 محسوب می شود.

به گفته امیر موسوی، ارتش که در سال گذشته دو موشک را از زیر آب شلیک کرده است، در سال 94 نیز این پروژه را دنبال می کند تا قابلیت جدیدی به توان دفاعی ایران بیافزاید.

این موشک ها از موشک اندازهای کلاس طارق و غدیر شلیک خواهند شد.

به گفته فرماندهان نیروی زمینی ارتش، برگزاری رزمایش های مختلف به منظور ارزیابی تاکتیک ها و سلاح های جدید بخش دیگری از برنامه های ارتش در سال 94 است بنحویکه در خرداد ماه دو رزمایش جنگ الکترونیک و بیت المقدس در اصفهان برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.