رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های صنعتی در استان قم گفت: موتور تولید در قم باید حرکت کند، این استان از فرصتهای خوب برای سرمایه گذاری صنعتی برخوردار است.

 موتور تولید در قم باید حرکت کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در جریان بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و دیدار با رییس و معاونین این سازمان و تنی چند از صنعتگران استان ابراز داشت: قم از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنعت و معدن برخوردار است که باید واحدهای تولیدی و صنعتی مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند در چرخه تولید قرار گرفته و موجبات رونق و توسعه استان را فراهم کنند.

وی، صنعتی شدن استان قم را امری عاقلانه برشمرد و افزود: نزدیکی قم به تهران، مزیتی برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی، صنعتی و معدنی استان قم به شمار می آید و لازم است بخش های صنعتی و معدنی این استان توسعه پیدا کند.

وی افزود: استان قم زمین و مراتع مناسبی برای کشاورزی ندارد و باید این استان را به یک قطب صنعتی تبدیل کرد که این موضوع نیازمند امکان سنجی و دعوت از سرمایه گذاران برای روشن کردن موتور محرک تولید است.

لاریجانی از مسوولان استان قم خواست تا با امکان سنجی، زمینه های سرمایه گذاری در این استان را احصا کرده و با برگزاری همایش و دعوت از سرمایه گذاران، زمینه های سرمایه گذاری را شناسانده و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مسوولان استان قم باید در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند، از معادن استان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های بسیار خوب استان یاد کرد که این بخش با اشتغالزایی خوبی می تواند همراه باشد.

وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که استان قم از منابع آبی محدودی برخوردار است و می توان به جای آن بخش معدن را تقویت کرد، چرا که بر اساس اعلام مسوولان ذیربط 80 تا 90 درصد معادن قم به بهره برداری نرسیده است.

رییس قوه مقننه همچنین گفت: اداره کل منابع طبیعی نیز باید در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشد و در مکانی که معادن خوبی وجود دارد، اولویت معادن است.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: کمیته ای در استانداری قم تشکیل شود که کارخانه های تولیدی استان را مورد ارزیابی قرار داده و با کمک بانکها مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را در این استان حل کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از صنعت از اولویت های کشور است گفت: مساله مالیات نیز باید حل شود و بخش های مالیاتی اجازه دهند واحدها به فعالیت خود ادامه دهند تا با فعالیتی که انجام می دهند بتوانند مالیات خود را پرداخت کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه مساله سودهای بانکی را نیز باید حل کنیم افزود: باید به واحدهای تولیدی کمک شود تا سود بانکی کمر آنها را نشکند.

در ابتدای این دیدار، احمد ذاکری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، ابوالفضل خاکی رییس اتاق بازرگانی قم و جمعی از صنعتگران استان ضمن ارایه گزارش هایی، مشکلات خود را مطرح کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی طی بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفت و مسوولان این سازمان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته را به دکتر لاریجانی ارایه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.