گروه میهن - ایرانشهر – حسین سپاهی -بمپور قدیمی ترین نقطه باستانی جنوب استان، مرکز غله بلوچستان بوده و قدمت این بخش هفت هزار می‌رسد که در400کیلومتری زاهدان واقع شده است، ...

یک سال گذشت، چرا  بخشدار بمپور معرفی نمی شود

حدود 2859 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل دو دهستان بمپور شرقی به مرکزیت روستای نوکجوب و بمپور غربی به مرکزیت روستای قاسم آباد است.

بخش بمپور بیش از یک سال است که بخشدار ندارد و مردم همچنان در انتظار معرفی بخشدار جدید این بخش 65هزار نفری هستند. به گفته شهروندان، از زمانی  که میرزاده  بخشدار این بخش مهم بازنشسته شده، بخشدار جدید   معرفی نشده و بخشداری با سرپرست اداره می‌شود.

شماری از معتمدان و فرهنگیان شهر بمپور به خبرنگار ما می‌گویند: بمپور ظرفیت و استعداد شهرستان شدن را به مراتب بیشتر از خیلی از شهرستانهای تازه تاسیس دارد و اهالی آن سالهاست منتظر اجرای مصوبه شهرستان شدن و تاسیس فرمانداری و معرفی فرماندار هستند، اما متاسفانه نمایندگان ما در مجلس برای شهرستان شدن این بخش فقط شعار می‌دهند.

آنها با بیان اینکه بمپور نه تنها شهرستان نشده، بلکه ماه هاست بخشدار هم ندارد، می‌افزایند: مردم بمپور منتظر شنیدن خبرهای  خوب توسط استاندار مردمی و محبوب سیستان و بلوچستان و اجرای مصوبه شهرستان شدن و سرو سامان دادن به این منطقه هستند.

نرماشیری یک شهروند بمپوری می‌گوید: با داشتن قلعه تاریخی، سد و دانشکده  جامع علمی کاربردی و مرکز تحقیقات  و منابع طبیعی جنوب استان  و سه  محوطه باستانی مشهور پراب  و  چاه حسینی  و سردگال - که ارزش فرهنگی بالایی دارند -  و سایر موضوعات مهم دیگر توجه بیشتر مسوولان را به این منطقه محروم و دور افتاده می‌طلبد.

شهروند دیگری هم اظهار می‌دارد: ادارات و نهادهای بخش به سبب نبود بخشدار مجبورند برخی مشکلات و هماهنگی‌های لازم را مستقیم با فرمانداری یا استانداری پیگیری یا مکاتبه کنند که این امر موجب معطلی بسیاری از فعالیتهای عمرانی و فرهنگی، بلاتکلیفی، اتلاف وقت، تأخیر در کار و اخلال در روند کاری مردم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.