معتمدی: قدس ویژه خراسان - مسؤول مرکز تربیت تداوم آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه سپاه مولود مبارک پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: ...

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه امام رضا(ع)

امروز این نهال غرس شده توسط امام(ره) آرامش بخش مظلومان در اقصی نقاط جهان است و در مقابل نام آن لرزه بر اندام دشمنان و مستکبران می اندازد.

 حجت الاسلام سید قاسم نمازی خیرآبادی در جمع خبرنگاران افزود: به همین دلیل است که نوک پیکان تحریمهای بین المللی علیه ایران در گام اول متوجه سپاه و مراکز وابسته به آن است تا بتوانند به این نهاد مقدس ضربه بزنند.

وی در بخش دیگر از شدت آرمان خواهی، تدین و تقوا، نظم و انضباط  و نظامی گری به عنوان وجوه متمایز کننده سپاه  یاد کرد و اظهار داشت: سپاه دارای سه حوزه فرماندهی، حفاظتی و نمایندگی ولی فقیه است.

وی با اشاره به وظایف و مأموریتهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اولین مطالبه مقام معظم رهبری در این حوزه این است که در سپاه باید مسایل دینی عمق داشته باشد و پاسداران باید از سطحی نگری به دور باشند، بنابراین عمق بخشی به مسایل دینی و اعتقادی این قشراز طریق برگزاری دوره ها و کلاسهای آموزشی در طی سال دنبال می شود.

وی ادامه داد: ارتقای بعد عرفانی صحیح در نیرو های این نهاد و بالا بردن فهم  بصیرت سیاسی دو مطالبه دیگر مقام معظم رهبری از حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.

حجت الاسلام نمازی اضافه کرد: فهم سیاسی پاسداران باید بالاتر از دیگر افراد جامعه باشد تا در جریانها دچار انحراف نشوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق این مطالبات در نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در مرکز تربیت تدوام آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) به عنوان یک مرکز کشوری برای نیروی زمینی سپاه دوره‌های آموزشی لازم ارایه می شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری تصریح کرد: این روز به نام  عقیدتی در سپاه نامگذاری شده است و امسال نیز همزمان با هفته عقیدتی سیاسی از 12 اردیبهشت ماه برنامه های متعددی از جمله تجلیل از مربیان و فرماندهان و برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.

این مقام مسؤول در سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: تشرف پایورانی که از سراسر کشور در این مرکز حضور دارند، به بارگاه منور رضوی، بازدید از خانواده معظم شهدای عقیدتی و غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه های این هفته است.

وی محورها و سرفصلهای آموزشی مرکز تربیت تداوم آموزش عقیدتی سیاسی را در سال جاری برابر با موضوعات ابلاغی از سوی ستاد کل سپاه را مبانی  ولایت فقیه، حلال و حرام، اخلاق و موضوع سیاسی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات پیش رو اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابات، برنامه سپاه اصرار بر جذب حداکثری است،  در همین راستا آگاهی دادن به پاسداران مبنا قرار خواهد گرفت، بدون اینکه تعیین مصداق شود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه در مباحث سیاسی مانند انتخابات تبیین شاخص ها و بیانات رهبر انقلاب است، بنابراین در حد بیان معیارها و شاخص ها وارد خواهد شد وحق معرفی مصداق ندارد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.