مسعود حکم‌آبادی: هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی امروز برگزار می‌شود که سیاه‌جامگان خراسانی، چشم‌انتظار حضور پررنگ هواداران برای برپایی جشن صعود هستند.

 مشهد در انتظار صعود سیاه‌جامگان

مشهدی‌ها که امروز حاصل 20هفته گذشته  را می‌خواهند درو کنند، گرچه ممکن است با یک تساوی هم به لیگ برتر صعود کنند، اما حتما مهاجری و شاگردانش در صدد هستند یک صعود مقتدرانه را تقدیم مردم مشهد  کنند.

سیاه‌جامگان ابومسلم که در دور رفت مسابقات، داماش را در خانه خودش با تک گل «فرهاد خیرخواه» متوقف کردند، خوب می‌دانند حریف گیلانی گرچه نه دغدغه سقوط دارد نه صعود، اما آنقدر از سوی این و آن شارژ شده که انگیزه کسب 3امتیاز را داشته باشد، بنابر این مهاجری و شاگردانش اگر این بازی را از پیش‌برنده بدانند بدون شک بازنده‌اند.

سیاه‌جامگان 38امتیازی هم‌اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی است؛ طبیعتا آن‌ها با کسب 3امتیاز بدون چون و چرا راهی لیگ برتر می‌شوند، کسب تساوی هم گرچه می‌تواند این مهم را محقق کند، اما به شرط اینکه اختلاف پیروزی مس رفسنجان و پاس همدان با رقبای خود به عدد 3 و 5 نرسد. این دیدار ساعت 16 و 45دقیقه امروز در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد آغاز می‌شود و تماشای آن برای هواداران، «رایگان» خواهد بود.

    پلی آف ها

پس از سیاه‌جامگان ابومسلم، مس رفسنجان شانس مسلم صعود به مرحله پلی‌آف است، آن‌ها با پیروزی برابر پارسه تهران خواهند توانست با تکیه به تفاضل گل راهی مرحله پلی‌آف شوند، از سوی دیگر پاس هم امیدوار است با شکست فولاد یزد در همدان، یا با تفاضل گل نسبت به مس یا با باخت مس در رفسنجان به مرحله پلی‌آف برود.

با این شرایط آن‌چه مسلم است سیاه‌جامگان ابومسلم راحت‌ترین راه برای صعود به لیگ برتر را دارد و از آن مهم‌تر اینکه برعکس تیم‌های پایینی، صعودش در اختیار خودش است نه تیم‌های دیگر. مشهدی‌ها با ارائه یک بازی بدون استرس و فنی خواهند توانست پس از سوت پایان بازی، سی و ششمین تیم تاریخ لیگ برتر فوتبال کشور لقب بگیرند.

در پایین جدول هم که سقوط اتکا و شهرداری بندرعباس قطعی شده و تیم‌های دو مربی مشهدی یعنی راهیان کرمانشاه و شهرداری تبریز برای سقوط و یا رفتن به پلی‌آفِ سقوط با یکدیگر رقابت می‌کنند. علی حنطه با راهیان کرمانشاه این هفته استراحت دارد، اما خداداد با شهرداری تبریز میزبان گل‌گهر سیرجان است، اگر خداداد عزیزی از این بازی حتی یک مساوی هم کسب کند راهی پلی‌آف سقوط می‌شود، اما اگر بازنده باشد بدون شک به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند و حنطه با راهیان به پلی‌آف می‌رود.

در دیگر بازی باقیمانده این هفته هم تیم صنعت نفت آبادان که به زعم بسیاری از کارشناسان از شانس‌های مسلم صعود بود، در حالی می تواند راهی پلی‌آف شود که دیدارش با شهرداری بندرعباس را با پیروزی پشت سر بگذارد و منتظر شکست پاس و مس رفسنجان باشد، تا با تفاضل گل بهتر به رده دوم جدول صعود کند.

    مهاجری: برای پیروزی به میدان می رویم

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان گفت: «داماش تیمی است که از گذشته خوب و سرحال بوده ‌است ولی ما برای پیروزی بدون استرس به میدان قدم می‌گذاریم.»

«محمدرضا مهاجری» در خصوص استقبال هواداران و پر شدن ورزشگاه ثامن نیز اظهار کرد: «امیدوارم هواداران برای حمایت از تیم شهر خود ورزشگاه را پر کنند، اما خواهش می‌کنم صبوری به خرج دهند و فراموش نکنند که فوتبال 90 دقیقه است و در بسیاری از مسابقات نتایج در لحظات آخر به کل عوض شده‌ است.»

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.