پیمان طالبیان : روز سرنوشت ساز برای باشگاه های قرمز و آبی فرا رسید، امروز مهلت ارسال پاکت های شرکت در سومین مرحله مزایده فروش برند پرسپولیس و استقلال به پایان خواهد رسید، ...

هدایتی مشتری پرسپولیس،یک ناشناس در انتظار خرید استقلال

هرچند سازمان خصوصی سازی در این ارتباط اطلاع رسانی شفافی نداشته است، اما به نظر می رسد در این مرحله برخلاف دو نوبت قبلی پاکت های بیشتری به این سازمان رسیده که ممکن است روز نهم اردیبهشت ماه یکی از پیشنهادهای وارده برنده مزایده شود.

هرچند در رقم تعیین شده برای برنده استقلال و پرسپولیس تغییر صورت نگرفته اما با استناد به سخنان روز دوشنبه مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی کسانی که در این مرحله شرکت نکنند ممکن است تا پایان عمر خود حسرت بخورند چون در این مرحله تصمیم برای واگذاری بسیار زیاد است از این رو ممکن است روز نهم اردیبهشت ماه مالکان جدید این دو مجموعه در پایان مراسم مزایده معرفی شوند.

سید جعفر سبحانی در خصوص برگزاری مزایده سوم سرخابی‌ها و اینکه آیا تاکنون پاکت‌های پیشنهادی ارائه شده است یا خیر، می گوید:« هم‌اکنون هیچ احدی نمی‌تواند در خصوص پاکت‌های پیشنهادی صحبت کند و اینکه بگوید آیا شخصی مراجعه کرده است یا خیر، اگر هم بداند از لحاظ قانونی مجاز نیست که حرفی بزند.اما امروز آخرین مهلت ارائه بسته‌های پیشنهادی است و این را می‌توان گفت که قطعاً در مزایده سوم خریدارانی وجود خواهند داشت و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است پاکت‌های پیشنهادی وجود خواهد داشت. تنها یک نکته را می‌توانم اعلام کنم که کسانی که قصد خریداری سهام دو باشگاه را دارند ریسک نکنند و فکر نکنند که مثل مزایده اول و دوم خواهد بود. اگر قیمت پیشنهادی ارائه ندهند شاید برای همیشه این حسرت را به دل داشته باشند.»

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اینکه آیا برای حضور در مزایده، فیلتر و محدودیتی وجود دارد تأکید کرد:« به هیچ عنوان نه مایل هستیم و نه قانوناً می‌توانیم برای حضور در مزایده محدودیت قائل شویم هرکسی که بخواهد می‌تواند در این مزایده شرکت کند تنها فیلتر ما این است که شرکت‌هایی که حاضر می‌شوند، دولتی نباشند زیرا ما نمی‌توانیم سهام دولت را بار دیگر به دولت بفروشیم در غیر این صورت همه افراد می‌توانند حاضر شوند و به بالاترین قیمت پیشنهاد داده شده سهام فروخته خواهد شد و پس از آن در خصوص فیلترها یا به عبارت دیگر مسائل اجرایی تصمیم گرفته خواهد شد.»

اما سبحانی در مورد اینکه آیا شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا نیز می‌توانند در این مزایده شرکت‌کننده گفت:« اینکه که گفته می‌شود شرکتی نیمه دولتی در بحث محاوره‌ای است و دیوان محاسبات چنین لفظی را ندارد شرکت یا دولتی است یا خصوصی. این شرکت‌ها هم به دلیل اینکه دولتی نیستند منعی برای حضورشان وجود ندارد.»

با این حال هنوز نام مشتریان برنده این دو باشگاه رسانه ای نشده اما گفته می شود حسین هدایتی یکی از متقاضیان برای خرید امتیاز باشگاه پرسپولیس با واریز مبلغی حدود 90 میلیارد ریال وارد گود رقابت شده است و مقدمات قانونی شرکت در مزایده را انجام داده است. از طرفی شایعات دیگر هم در محافل ورزشی وجود دارد که برخلاف عدم تمایل مجموعه های خودرو ساز ،پیشنهادهایی از این دو مجموعه در راه سازمان خصوصی است که قطعا پاکت های رسمی آن امروز به دست همکاران پوری حسینی در سازمان خصوصی سازی خواهد رسید.

اما از سویی دیگر خبر می رسد یک خریدار متمول ناشناس هم برای خرید برند استقلال وارد عرصه رقابت شده  تا استقلالی ها هم در این مزایده صاحب مشتری شوند. تلاش برای رونمایی از مشتری ناشناس بی نتیجه ماند اما گفته می شود این فرد ارتباط نزدیکی با علی انصاری حامی مالی استقلالی ها دارد و قرار است به نمایندگی از مجموعه انصاری در این مزایده شرکت کند. برخی اخبار حکایت از این دارد که این فرد نیز همانند هدایتی مبلغ 90 میلیارد ریال به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.