قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از تربیت جسم در کنار پرورش فکر، روح و اندیشه نوجوانان و جوانان به عنوان اولویت کاری مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی یاد کرد و افزود: ...

اولویت تربیت بدنی آستان قدس رضوی تربیت جسم در کنار پرورش اندیشه است

اقداماتی همچون ایجاد سالنها وفضاهای متعدد ورزشی و فراهم آوری شرایط فعالیت در رشته‌های مختلف در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، با توجه به همین رویکرد صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان پس از بازدید از بخشهای مختلف مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی بویژه ورزشگاه 30 هزار نفری امام رضا(ع)، با اشاره به توسعه بخشهای مختلف مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، اظهارداشت: در ابتدای کار، کسی تصور نمی کرد، روزی این مجموعه به یک فضای ورزشی بسیار معظم و دارای تجهیزات کم نظیر در سطح کشور بدل شود، اما امروز وقتی خدمات ارایه شده در بخشهای مختلف تربیت بدنی آستان قدس رضوی را با دیگر فضاهای ورزشی از جمله مجموعه‌های پایتخت مقایسه می‌کنیم، در می‌یابیم امکانات این مجموعه کم نظیر و در برخی موارد بی نظیر است.

مهندس عزیزیان، ایجاد فضاهایی از این قبیل را یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: با رشد و شکوفایی موقوفات، خدمات گسترده ای در مجموعه حرم مطهر رضوی و اطراف آن و در مؤسسات آستان قدس رضوی ایجاد شده که از نتایج مفید و مؤثر انقلاب اسلامی است که با نگاه بلند و کلان تولیت آستان قدس رضوی به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: از بدو تأسیس مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در دهه 70 این سؤال مطرح شد که این مجموعه قرار است در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت کند و یا به تربیت و سلامت جسم و روح نوجوانان، جوانان و عموم شهروندان بپردازد که با توجه به تأکیدات تولیت عظمای آستان قدس رضوی، حضرت آیت ا... واعظ طبسی، تعالی جسم و روح به عنوان اولویت کاری این مجموعه تعیین شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اقدامهای صورت گرفته درباره برگزاری کلاسهای ورزشی و تربیتی ویژه نوجوانان، استعدادیابی ورزشی و اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقاف فراغت نوجوانان را به عنوان بخشی از نتایج این رویکرد برشمرد و گفت: بازخوردهای این فعالیتها از سوی مردم، نشان می‌دهد فعالیتهای انجام شده بسیار مفید و مؤثر بوده است.

 

   هدف توسعه فرهنگی است

عزیزیان با بیان اینکه هدف اصلی ما از ایجاد فضاهای ورزشی، توسعه فرهنگی است، افزود: بدون شک این موضوع نه تنها از سوی آستان قدس رضوی، بلکه از سوی همه نهادهای مسؤول باید در مناطق مختلف شهر و برای اقشار گوناگون، پیگیری شود.

وی، احداث مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در شهرک شهید رجایی که طیف وسیعی از طبقه کم درآمد در آن ساکن هستند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی منحصر به یک منطقه خاص از شهر نبوده و مناطق مختلف بالا و پایین شهر از این خدمات بهره مند شده اند که امکانات فراهم شده در منطقه شهرک شهید رجایی یک نمونه آن است.

 

   تلاش برای بهره مندی بیشتر مردم از امکانات و خدمات

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استقبال عموم مردم از مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، مدیران این مجموعه را به برنامه ریزی و تلاش برای فراهم آوردن شرایط بهره‌مندی بیشتر مراجعان بویژه جوانان و نوجوانان از خدمات و امکانات موجود فراخواند و گفت: لازم است این کار را به روشهای مختلف پیگیری نمایند؛ زیرا آینده ورزش قهرمانی کشور، سالم سازی جامعه و سلامت آحاد مردم در محیطهای پاک و سالمی همچون این مجموعه به وجود می‌آید.

وی ضرورت بهره گیری حداکثری از امکانات و نیروی انسانی کارآمد و متخصص را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این صورت است که ما می‌توانیم موجبات رضایت حضرت رضا(ع) را فراهم آوریم و به نیات تولیت معزز آستان قدس رضوی از فراهم آوردن این فضاها جامه عمل بپوشانیم.

 

    افزایش سرعت کار پروژه ورزشگاه امام رضا(ع)

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به پروژه احداث ورزشگاه 30 هزار نفری امام رضا(ع) اشاره کرد و با صدور دستوراتی در زمینه امور فنی در دست اقدام این پروژه، گفت: این مجموعه قرار است در سال جاری به بهره برداری برسد و من هم از همه دست اندرکاران می‌خواهم به روند اجرایی پروژه سرعت بخشند تا فرایند کار بیش از این به طول نینجامد.

مهندس عزیزیان درباره فضاهای سرپوشیده زیر ورزشگاه که در قالب فاز اول به بهره برداری رسیده است، گفت: در این بخش از امکانات بسیار پیشرفته ای استفاده شده و برای رشته‌های مختلف ورزشی نظیر بدنسازی، کشتی، ورزشهای رزمی، ژیمناستیک و تنیس روی میز امکان فعالیت تخصصی در شرایط مطلوب فراهم شده که از جنبه‌های گوناگون قابل رقابت با فضاهای ورزشی موجود در خارج کشور است.

 

    در حاشیه

گفتنی است، مهندس عزیزیان در جریان بازدید از پروژه ساخت ورزشگاه امام رضا(ع) با دقت بسیار زیادی تمام نکات مربوط به احداث این پروژه را زیرنظر گرفت و حتی موارد ریز مرتبط به مراحل آماده سازی را به مهندسان مشاور گوشزد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.