رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که اعتبار آژانس در فرایند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در معرض آزمایشی جدی قرار دارد.

وزیر امور خارجه: اعتبار آژانس در فرایند مذاکرات هسته ای در معرض آزمایشی جدی قرار دارد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و در باره تازه ترین وضعیت همکاری های فیمابین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار که در حاشیه برگزاری اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه صورت گرفت با اشاره به زمینه همکاری های مهم فیمابین ، بر اهمیت نقش مسئولانه وسازنده آژانس در شکل گیری توافق احتمالی جامع میان ایران و کشورهای ١+٥ تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فرصت های جاری و پیش رو در جهت تقویت اعتبار و جایگاه آژانس اظهار کرد: اعتبار آژانس در فرایند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ١+٥ در معرض آزمایشی جدی قرار دارد و موفقیت در آن نیازمند توجه بیشتر مقامات آژانس و برداشتن گام های عملی و جدی در این باره است.

آمانو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری های سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس و همچنین پیشرفت های بدست أمده در جریان مذاکرات هسته ای، بر آمادگی وجدیت این نهاد بین المللی برای حل و فصل مسائل و ایفای نقشی موثر و به موقع تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.