قدس آنلاین: اصفهان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بدترین و سیاه‌ترین نقطه در روند مذاکرات هسته‌ای بلاتکلیفی و بی‌ثباتی است چرا که دشمن در لوای این توافقات به دنبال وضعیت بلاتکلیفی و بی‌ثباتی در اقتصاد ایران است.

دشمن به دنبال بی‌ثباتی در اقتصاد ایران است/ هدف آمریکا از مذاکرات  اجبار برای به رسمیت شناختن اسرائیل است

به گزارش قدس انلاین از اصفهان، جواد کریمی‌قدوسی در جلسه‌ تبیین بیانیه لوزان که در مسجد الغفور اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه لوزان از ابعاد مختلف قابل بررسی و توجه است، گفت: امتناع دولتمردان و مسئولان دستگاه دیپلماسی از ارائه گزاره‌ برگ ایرانی جای شک و شبهه است.

وی تأکید کرد: با یک بررسی اجمالی و آنچه در گزاره برگ آمریکایی آمده است و مورد تأکید نمایندگان 1+5 بوده و تا به امروز از سوی مسئولان دستگاه دیپلماسی ایران تکذیب نشده است متوجه می‌شویم که افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر مراکز نظامی خارج از عرف و روال طبیعی است، کاهش شدید قدرت تولید علم هسته‌ای حاکی آن است که شاه‌بیت بیانیه لوزان تهدید امنیت ملی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیانیه لوزان و روند مذاکرات هسته‌ای از ژنو تا لوزان نقشه به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران برای مدت 25 سال و با حمایت قوانین بین‌المللی و امضای مسئولان دستگاه دیپلماسی است.

وی یادآور شد: توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان حاکی از آن است که رهبر معظم انقلاب نگرانی و دغدغه شدیدی نسبت به این مذاکرات و محتوای آن دارند.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: جان کلام آمریکا به ایران و هدف نمایندگان 1+5 از مذاکره با نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجه، قانع کردن و مجبور ساختن ایران مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل اشغالگر و نامشروع است.

وی گفت: مهم‌ترین و اولویت‌دارترین اهداف دشمن و در راس آنها آمریکا، حذف و نابودی جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان و حذف سپاه پاسداران است و در واقع مشکل آمریکا با ایران، اسلامیت است و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از بندهای بیانیه لوزان امضا شده توسط مقامات ایرانی، خاطرنشان کرد: حق راست‌آزمایی، تشخیص خطاها و حق تصویب قطعنامه جدید از جمله حقوقی است که تیم مذاکره‌کننده ایرانی به نمایندگان 1+5 داده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران در هر عرصه‌ای منکر است و قطعا حفظ حاکمیت اسلامی از اوجب واجبات است.

کریمی قدوسی بیان کرد: ما قسم می‌خوریم مخالف مذاکرات نیستم اما معتقدیم باید از موضوع قدرت و اقتدار نظام پای میز مذاکره بنشینیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود درخواست مکرر رئیس دولت یازدهم مبنی بر جلوگیری از نقد هسته‌ای توسط مردم، همواره حمایت خود را از تیم مذاکره‌‌کننده ایرانی اعلام کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.