قدس آنلاین- لرستان: خورشیدی مسوول آزمایشگاه محیط زیست لرستان اعلام داشت: با همکاری کارشناسان استان خوزستان شناسایی نمونه های عقربی دو استان در سال 93 با موفقیت انجام پذیرفت.

شناسايي عقربهاي لرستان و خوزستان براي سرم سازي

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، افشین خورشیدی گفت: تشخیص و شناسایی عقرب ،مثل هر جانور دیگری در داشتن نمونه سالم است ، بدین منظور در آزمایشگاه محیط زیست لرستان دقت گردید، تا هنگام صید لطمه ای به نمونه های جمع آوری شده وارد نشود ،که پس از نتایج تحقیق و پژوهش عقرب های لرستان و خوزستان شناسایی گردید ، بر این اساس این عقربها شامل: بوتیده و و اسکرپیونیده شناسایی گردیدند.

وي در خصوص فوايد اين شناسايي عنوان داشت:یکی از فواید شناسایی عقرب بومی هر محل جغرافیایی ، این است که هنگام عقرب زدگی افراد با توجه به شناسایی نوع آن، پادزهری که خوشبختانه در کشور ما در موسسه سرم سازی رازی انجام میگیرد، شناسایی و جهت استفاده به آن محل جغرافیایی اعزام میگردد،که با توجه به شناسایی این عقربها در لرستان ، نمونه های این عقربها به موسسه رازی تحویل داده می شود.

لازم به ذكر است، محققان کشورمان پس از ۱۵ سال تحقیق موفق به ساخت نوعی ترکیب دارویی ضدسرطان با استفاده از سموم مار و عقرب شدند که این ترکیب دارویی با تاثیرگذاری روی چند رده سلولی قادر است ۴ نوع سرطان شایع شامل سرطان‌های خون، ریه، رحم و سینه را درمان کند. این ترکیب دارویی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده با آزمایش روی موارد حیوانی نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.