۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 279630

قدس آنلاين - سبزوار : معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: در آينده اي نزديك 2پارك مدرسه در سبزوار احداث شود.

احداث دو پارك مدرسه در سبزوار

دكتر مرتضي بينش درحاشيه سومين جلسه تخصصي كميسيون هاي پارلمان اوليا  در گفت وگو  باخبرنگار قدس آنلاين در سبزوار گفت : جامعه و مدرسه از يك ديگر جدا نيستند و بدون ترديد آنچه در مدارس اتفاق مي افتد؛ همانند آن در جامعه اتفاق مي افتد.

وي ادامه داد: با ورود اوليا به مدارس؛ فضاي مدرسه و جامعه به يكديگر نزديك تر مي شوند، به همين منظور تحت نظارت فرمانداري ومطابق توافق با شهرداري سبزوار در آينده اي نزديك 2پارك مدرسه در سبزوار احداث شود.

وي از مشاركت والدين به مثابه يك ارباب رجوع، پديدآورنده، مصرف كننده و اداره كننده نام برد .

معاون پشتيباني و توسعه مديريت آموزش و پرورش سبزوار نيز گفت: در آموزش و پرورش نبايد به سطح دانش و موضوع آموزش بسنده كنيم بلكه بايد دانش و آموزش را به سطوح بالاتر يادگيري؛ يعني مهارت و ارزش بكشانيم و اين مهم جز با همكاري اوليا ميسر نمي شود.

حسن محرابي نيز افزود: آموزش، زماني موفق است كه به خارج از مدرسه كشيده شود و براي رسيدن به اين هدف نيازمند جلب همكاري اوليا با آموزش و پرورش هستيم.

وي با اشاره به اين نكته كه پارلمان اوليا براي اولين بار در استان خراسان رضوي ايجاد شده است ، ابراز اميدواري كرد: تقسيم بندي وظايف تحت عنوان كميسيون ها در پارلمان اوليا به صورت اجرايي شكل بگيرد تا از ظرفيت اوليا به نحو شايسته اي با هدف كشاندن موضوع آموزش و پرورش به سطح جامعه استفاده شود.

محرابي با ذكر اين كه سرانه هر دانش آموز ساليانه بالغ بر40هزار ريال بوده است ادامه داد: بدون مشاركت اوليا، آموزش و پرورش هيچ كاري از پيش نمي برد.

وي همچنين با بيان اين كه در شهرستان سبزوار از ابتداي مهرماه سال جاري تعداد 15باب مدرسه افتتاح شده و تعداد 8باب مدرسه نيز در حال ساخت است ياد آورشد : هيچ پروژه نيمه تمامي كه واگذار شده باشد نداريم.

وي خاطرنشان كرد: اخيراً يك نيكوكار قول مساعد براي هوشمند كردن 30كلاس در 30مدرسه را داده است و با توجه به اين كه هوشمند كردن هر كلاس حدود 50 ميليون ريال هزينه در بر دارد؛ مبلغ اهدايي بالغ بر يك ميليارد و پانصد ميليون ريال خواهد شد.

وي اضافه كرد : يك خيّر قول اهداي 4هكتار زمين و خيّر ديگري قول اهداي مبلغ 2ميليارد ريال را به آموزش و پرورش سبزوار داده است.

معاون پشتيباني و توسعه مديريت آموزش و پرورش سبزوار تأكيد كرد: هر گونه كمك اوليا به مدارس بايد داوطلبانه و از طريق حساب هاي رسمي مدارس باشد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.