قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: دانشكده هنر و معماري دانشگاه سيستان و بلوچستان به منظور بزرگداشت مقام پيامبر گرامي اسلام (ص) اولين همايش بين المللي با عنوان سيماي حضرت محمد (ص) در هنر را در تاريخ 16 و 17 ارديبهشت برگزار مي کند.

دانشگاه سيستان و بلوچستان میزبان محققین برجسته جهانی

به گزارش قدس انلاین، دبير علمي همايش بین المللی سیمای حضرت محمد (ص) در هنر گفت: اين رخداد علمي هنري داراي قابليت بازنمايي مذهبي و بازگويي شأن و مرتبه مقام عظماي رسول اكرم (ص) و تجلي شخصيت، سلوك و كلام آن بزرگوار در هنر و ادبيات و عرفان اسلامي در سطح بين المللي بوده و پاسخي به جبهه گيري و تلاش هاي بيهوده و واهي صهيونيزم بين المللي، در مخدوش كردن سيماي حضرت محمد (ص) خواهد بود.

اين همايش تجلي شأن و مقام پيامبر گرامي اسلام (ص)، بازنمايي و معرفي سيره و حضرت محمد (ص) در قالب اشكال مختلف هنري در طول تاريخ، تأثير شخصيت والاي رسول اكرم اسلام (ص) بر هنر و فرهنگ، آگاهي بخشي به جامعه بشري به ويژه جوامع غربي نسبت به واقعيات زندگي و منش پيامبر گرامي اسلام (ص) و زمينه سازي براي نوآوري و تبادل انديشه ها و آموخته هاي هنرمندان در ابعاد بين المللي مي باشد.

دكتر عليرضا طاهري افزود: بر اساس این اهداف 480مقاله از نقاط مختلف جهان  به اين همايش ارسال شده است که  220 مقاله پذيرفته شده است. در حاشیه اين همايش نمايشگاهي از آثار نفيس موزه ملك تهران مرتبط با موضوع همايش و همچنين  تعدادي نسخ خطي قرآن از موزه آستان قدس رضوي براي بازديد عموم به نمايش گذاشته مي شود.

وی خاطر نشان کرد که تا کنون آيات عظام آيت الله مكارم شيرازي، علوي گرگاني، حجت الاسلام و المسلمين شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني و چندين تن از علماي اهل تسنن و تشيع از برگزاري اين همايش كه مايه وحدت مسلمانان مي گردد با توجه به شرايط فعلي منطقه و جهان اسلام حمايت کردند.

شایان ذکر است بر اساس آخرین اطلاعات حاصلِ از این همایش، تا کنون اساتید و پژوهشگران دانشگاه های خارجی از جمله موسسه مطالعات عالی علوم اجتماعی  (EHESS ) و  کتابخانه دانشگاهی زبان و تمدن ها BULAC فرانسه، دانشگاه میشیگان آمریکا، دانشگاه اوکاد( (OCAD کانادا، دانشگاه اسلو نروژ، دانشگاه ونیز ایتالیا، دانشگاه لاهور پاکستان، دانشگاه لندن انگلیس، دانشگاه جواهر لعل نهرو هند، دانشگاه آمریکایی قاهره مصر، دانشگاه دمشق سوریه، آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان، جهت سخنرانی و کارگاه های تخصصی حضور خود را قطعی کرده اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.