مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح رتبه بندی معلمان خراسان رضوی مهرماه ۹۴ اجرایی می‌شود.

 طرح رتبه بندی معلمان خراسان رضوی مهرماه ۹۴ اجرایی می‌شود‌

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت:  110 برنامه به‌صورت متمرکز  همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در خراسان رضوی  برگزار می‌شود.

حسینی افزود: برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در  همه مدارس سطح استان برگزار می‌شود.

 وی از فعالیت دائمی ستاد خدمات سفر معلمان و ستاد بزرگداشت مقام معلم در خراسان رضوی خبر داد و گفت:  امسال قریب به 5 هزار معلم متقاضی معلم نمونه ‌بودند که از این میزان 1605 نفر به عنوان معلم نمونه در سطح کشوری انتخاب شدند که چهار نفر از معلمان نمونه کشوری از خراسان رضوی هستند.

حسینی در بیان اقدامات شاخص در هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: برپایی همایش تجلیل از معلمان نمونه، نمایش جلوه‌های خاص معلمان در حضور فرمانداران، تجلیل از معلمان نمونه، دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس، امام جمعه و استاندار  است.

وی به تدریس نمادین مسئولان درجه یک استانی در کلاس درس اشاره کرد و گفت: نشریه قلم معلم و ماهنامه فرصت دوم که با رویکرد منزلت معلم در این هفته منتشرمی‌شود این در حالی است که پیاده روی فرهنگیان و چکاپ پزشکی فرهنگیان  نیز در دست اقدام است.

حسینی نگاه دولت به عرصه تعلیم و تربیت را نگاه والایی دانست و اظهار داشت: موضوع تعلیم و تربیت به موضوع روز کارگزاران مبدل شده است که درحال تبدیل شدن به گفتمانی قالب است.

وی خاطر نشان کرد: بودجه دولت در سال 94 به میزان 220 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 24 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته و نشانگر اهتمام دولت به امر آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه  امسال در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود،گفت: در طرح رتبه بندی معلمان حجیم ترین اعتبارات دولتی در طول تاریخ آموزش و پرورش به علاوه بودجه سنواتی اختصاص پیدا کرده است که این طرح در سال 94 به مرحله اجرا در می‌آید که هزار و 350 میلیارد تومان اعتباری است که به این طرح تعلق پیدا کرده است.

وی بودجه اختصاص یافته به طرح رتبه بندی معلمان در سال 95 را 3500 میلیارد تومان دانست و افزود: این طرح بر آن است که معلمان در سطوح مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه بندی ‌شوند که از 15  تا 50 درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود.

حسینی در بیان شاخص‌های رتبه بندی گفت: آنچه که تحت عنوان شاخص‌های رتبه بندی در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد اگر چه اثر گذار است ولی کلیات آن اجرای وظایف معلم، تدریس و ارتباط با دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: طرح رتبه  بندی معلمان مرحله اول خود را از اوایل مهر ماه امسال آغاز می‌کند که در آن میانگین 160  تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود این در حالی است که این میزان جدای از اضافه سنواتی است که سایر کارکنان می‌گیرند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم مهربانی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    انشاا... ک این طرح فقط حرف نباشه و مشکلات معیشتی معلم را حل کند