رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه قانون نظام مهندسی باید زیرو رو شود، گفت: نظارت مهندسان تاثیری بر گرانی مسکن ندارد.

قانون نظام مهندسی باید تغییر کند/ گواهی صلاحیت برای متراژهای بالا

به گزارش قدس آنلاین، سعید غفرانی در گفتگو با مهر در خصوص اصلاحیه قانون نظام مهندسی که در مجلس رای لازم را به دست نیاورد، گفت: قبول داریم که اصلاحیه قانون نظام مهندسی کامل نبود و فقط مواردی از قانون اصلاح شده بود اما معتقدیم که از قانون فعلی نظام مهندسی بهتر بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان همراهی نکردند و از دستور خارج شد، بیان کرد: اصلاحیه قانون بخشی از نارسایی ها را در قانون فعلی نظام مهندسی برطرف می‌کرد اما اگر می خواهیم که قانونی جامع و کاملی داشته باشیم، باید کل قانون زیر و رو شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه تغییر قانون زمان زیادی نیاز دارد، افزود:باید مدت‌ها وقت صرف شود تا کل قانون نظام مهندسی اصلاح شود.

غفرانی در خصوص گلایه انبوه سازان از شیوه اصلاح قانون نظام مهندسی و نبود آنها در جلسات، اظهار داشت: به نظر می آید دعوت‌هایی از آنها شد اما از آنجایی که این تشکل‌ها مستقل کار می‌کنند و ما با همکاری ندارند، طبیعی است فاصله میان انبوه سازان و نظام مهندسی به وجود می‌آید.

وی در خصوص اینکه انبوه سازان معتقدند، مهندسان سازمان نظارت دقیقی بر پروژه ها ندارند، بیان کرد: از زمانی که انتخاب مهندسان ناظر برعهده سازمان قرار گرفته، نظارت بر پروژه ها واقعی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان‌های بالای یک هزار متر باید دارای گواهینامه صلاحیت باشند، گفت: برای ساختمان‌های زیر هزار متر هم نیاز به همراهی شهرداری و دولت داریم تا در این ساختمان ها هم سازندگان دارای صلاحیت الزامی شود.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه هنوز این طرح در ساختمان‌های کمتر از یک هزار متر اجرایی نشده این است که برخی می‌گویند ساختمان گران می شود اما ما این موضوع را قبول نداریم.

غفرانی با بیان اینکه سهم مهندسان از این طرح حداکثر ۱۰ درصد از ساخت است، گفت: حتی با کمتر از این هم مهندسان کار نظارت را انجام می دهند، ضمن آنکه این رقمی نیست که در گرانی ساختمان اثر بگذارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کدام نظارت ؟ مجری فقط روش جدید برای پول در آوردن مهندسان است اثر این طرح رو سال95 همه به هم حس میکنیم وقتی قیمت ساختمان جهید و3 برابر شد وفقط هم مهندسین باعث وبانیش هستند واسه هزار متر باید 15 میلیون فقط به مجری داد همین باعث عرضه کم ساختمان در جنوب شهر شده است