پیشنهاد سردبیر

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همچنین استخدام 5000 نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح کرد.

معوقات فرهنگیان بزودی پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگزاری ایسنا، خسرو نظری در نشست خبری امروز با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اگرچه آموزش و پرورش در دوره‌های گذشته به نوعی رتبه‌بندی را تجربه کرده اما عزم و اراده آموزش و پرورش برای نظم و نسخ دادن به رتبه‌بندی در شرایط حال بنا به مطالبات اسناد بالادستی مدنظر است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح به توسعه انگیزش معلمان کمک کند.

 

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای شش ماهه سال دوم سال 94 تمهید اعتبار از سوی دولت به میزان 1350 میلیارد تومان و برای سال 95، 3500 میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: هم‌اکنون پیگیری‌های لازم در معاونت توسعه وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است و کارگروه‌هایی پیش‌بینی شده که با اخذ نظر همکاران در استان‌ها و اعمال نظرات آنها بتوانیم رتبه‌بندی را در مهرماه امسال اجرایی کنیم.

 

نظری افزود: عزم آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن رتبه‌بندی جدی است و دولت قول مساعد برای پیشتیبانی مالی داده است.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه پرونده وزیر آموزش و پرورش به محاکم قضایی ارسال شده است، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم.

 

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز توضیح داد: آموزش و پرورش بر مبنای قول شفاهی از دولت بناست 5000 نفر را بر مبنای ظرفیت ماده 128 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استخدام کند. براین اساس فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها می‌توانند در آزمون ورودی شرکت و پس از قبولی دو ترم تحصیلی را در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی ببینند و با آزمون جامع در انتهای آموزش‌ها با احراز صلاحیت در سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش شوند البته همه اینها منوط به اخذ مجوز عملی است.

 

به گفته نظری، مربیان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگیان و موارد دیگر در اولویت این استخدام هستند اما هنوز سازوکارهای اساسی پیش‌بینی نشده است و در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

 

وی درباره وعده آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات فرهنگیان در هفته معلم گفت: دولت در تلاش است معوقات را بپردازد و ممکن است درصدی هم به پایان خردادماه برسد اما در تلاش هستیم پرداخت معوقات حق‌الزحمه و سایر موارد به زودی پرداخت شود.

 

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود. شاید نتوانیم به علت محدودیت مالی، اعتبارات لازم را تزریق کنیم اما مدیران مدارس را برای به کارگیری ظرفیت‌های بیرون از مدرسه در راستای هوشمندسازی ترغیب می‌کنیم.

 

نظری افزود: همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا استفاده از تبلت دانش‌آموزی را در همه استان‌ها به صورت پایلوت داشته باشیم. براین اساس این طرح در هر استان در یک دوره تحصیلی یک مدرسه و یک پایه اجرا خواهد شد و ظرفیت موجود با کمک اولیا بهره می‌گیریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم مهربانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    انشاا... ک فقط حرف نباشه سال تحصیلی داره تموم میشه اماهنوز طلبارو ندادند
  • حنس IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ایا معوق باز نشستکانه سالهای قبل هم که به دیون رفته هم پرداخت می شود 2ایا فکری هم به حقوق بازنشستکانه سالهای قبل از90 هم کرده ای 3 مشکل افرادی که حقشان پرداخت نشده به دلیل اصلاحیه 109 چه می شود این گروه یا اداره حکم اشتباه دراثر سهل انگاری کارمند یا دختران مجرد یا افرادی که درجبهه بودند
  • احمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    رتبه بندی نمیخواهیم حقوق= بابانککها میخواهیم
  • فرهنگی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اول اینکه این کیه و از کجا بیدا شد بقیه خسته شدن از دزوغ گفتن نوبت اینه. دوم اینکه خوب متن بخوانیم یه جمله با ثبات و قول نداده ماندد قول شفاهی برای استخدام]هنوز سازو کارها درست نشده،بازم تاخیر در برداخت به خرداد، بازم کمک از اولیاو...
  • حسین فصیحی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خدایا فقط تو میدانی و قادری . مارا هدایت کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فرهنگی بدبخت IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    1350میلیاردرواگربین یک میلیون معلم تقسیم کنیم(البته تعدادبیشتره) میشه نفری 000/350/1تومان . واگراین مبلغ روبه 6ماه (نیمسال دوم 94) تقسیم کنیم میشه حدودا ماهیانه 220هزار.آخه چرااین قدر دروغ میگید 600هزاراضافه میشه.اونم باهزارتاشرایط اگربدن. ازوزیربهداشت یادبگیریدامروز8اردیبهشت اعلام کردحقوق پرستارها شده 000/400/2تومان .عمل کنیدوعده دروغ ندید.
  • نوری IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خدا شاهده دیگه کلافه شدیم از بس دروغ شنیدیم اضافه کار 3 ماه زمستان پارسال و هنوز ندادن تا کی دروغ میگید یه کم از خدا بترسید آه بچه های ما شما را میگیرد
  • معلم IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    میدانید این همه بی کفایتی در تعویق پرداخت معوقات به حق معلمان مظلوم نشان دهنده بی اعتنایی بزرگ و ظلم مضاعف دولتمردان در حق این عزیزان می باشد. مروری بر گفتار بی پایه و اساس مدیران نا لایق آموزش و پرورش در چندین ماهه گذشته گواه بر بی عدالتی در حق معلمان است. اگر یک روز قسط بانکی شما دیر کرد داشته باشد بانک جریمه آن را می گیرد ولی این معوقات ماه ها و سال ها عقب میفتد و هیچ غرامتی بابت آن هم پرداخت نمی شود. کجاست عدالت
  • م IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اقاجان همه شو پرداخت نکنید یه خرده خبر برای ماه ها بعد که معوقات پرداخت خواهد شد بگذارید
  • حمید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام می خواستم بگم که کسانی که رتبه عالی رو در ماههای قبل گرفتند و امثال من هم که قراره تا پایان سال رتبه عالی قبلی رو بگیرم تکلیف چی می شود آیا این طرح مغایرتی با طرح قبلی ندارد و کسانی که قبل به اونها اضافه شده و الان هم دوباره عالی بگیرن تکلیف چی می شود