امام جمعه مشهد گفت: امروز استکبار جهانی با دو لبه تیغ به نام تحجر و سکولاریسم می‌خواهد بنیان‌های فکری و عقیدتی ناب اسلامی را مورد هدف قرار دهد.

 
استکبار جهانی با دو لبه تیغ تحجر و سکولاریسم به میدان آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در جلسه هماهنگی مسئولان ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی که در محل دفتر امام جمعه شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ستاد برگزاری اعتکاف مهمانداران مهمانان ویژه خدا هستند و باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم مبذول دارند.

وی با تاکید بر اینکه معتکفان به عنوان مهمانان ویژه خداوند محسوب می‌شوند، گفت: حتی مقام افراد معتکف از روزه‌داران والاتر است و خداوند به آنها لقب مهمان ویژه را عطا فرموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با این حال باید موضوع اعتکاف آسیب‌شناسی شده تا از خطراتی که متوجه آن است مصون بماند.

وی وجود دو جریان سکولار و متحجر را آسیبی برای دین از سوی استکبار دانست و بیان کرد: امروز استکبار جهانی با دو لبه تیغ به نام تحجر و سکولاریسم می‌خواهد بنیان‌های فکری و عقیدتی ناب اسلامی را مورد هدف قرار دهد که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

علم‌الهدی برکات و آثار مثبت اعتکاف را بسیار زیاد برشمرد و تاکید کرد: باید در این ایام فضای بسیار ویژه‌ای را برای افراد معتکف که با جان و دل برای عبادت پروردگار می‌آیند، فراهم کرد.

وی با بیان اینکه جریان سکولار به دلیل عدم اعتقاد به دین آسیب کمتری را می‌توانند به موضوع اعتکاف بزنند، عنوان کرد: با این حال و بر عکس آن جریان تحجر با رخنه در اعتقادات افراد مومن و به ویژه جوانان با ایجاد شبهه‌افکنی در موضوعات مختلف، خطر بزرگی را به وجود می آورند که این بحث را در این ایام می‌بینیم.

امام جمعه مشهد متحجران را نیروهایی فوق‌العاده مخرب دانست و یادآور شد: عرصه اعتکاف از لحاظ وجود تحجر یک عرصه بسیار خطرناک است که باید مدیریت شود.

وی اعتکاف در کشور ما شاهد یک سبقه دینی بسیار فاخر است، خاطرنشان کرد: باید طوری در این زمینه عمل کرد که خدای ناکرده دشمن از این سفره پهن خداوند برای مومنان سواستفاده نکند.

علم‌الهدی با بیان اینکه اعتکاف محل مناسبی برای استفاده از موقوفات مربوط به سید الشهدا(ع) است، افزود: همچنین حضور ائمه جماعات مساجد در مراسم اعتکاف به افزایش شور و حال این مراسم بیافزاید.

گفتنی است، در این مراسم مسئولان ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی گزارش عملکردی را در مورد حوزه‌های کاری خود در این زمینه دادند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.