رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی ایران از افت مجدد قیمت هرکیلوگرم مرغ به 4700 تومان در میدان بهمن خبر داد و گفت: کاهش تقاضا و افت قیمت موجب افزایش وزن مرغ به بالای 4 کیلوگرم در واحدهای تولیدی شده است.

کاهش تقاضا مرغ را 4 کیلویی کرد/ هرکیلوگرم گوشت مرغ 4700 تومان شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد یوسفی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طی دو روز گذشته به طور مجدد قیمت هر کیلوگرم مرغ در میدان بهمن به طور متغیر به 4 هزار و 700 تا 5 هزار تومان رسید به طوری که امروز هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار با نرخ 5 هزار و 240 تومان عرضه شد.

وی اظهار داشت: این درحالیست که امروز هر کیلوگرم مرغ زنده با قیمت 3500 تومان درمحل مرغداری های کشور به فروش رسید.

وی پیش بینی کرد: روند کاهشی نرخ مرغ زنده در کشور تا آستانه ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد و پس از آن به دلیل افزایش تقاضا بازار گوشت مرغ کمی متعادل شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف مرغ با وزن پائین بین 1500 تا 1900 گرم باید در کشور فرهنگ سازی شود؛ گفت: در حالی که سلیقه مردم ما در خرید گوشت مرغ حدود 2 تا 2.5 کیلوگرم است و مرغ با وزن پائین را نمی پسندند.

به گفته وی، متاسفانه هم اکنون به دلیل کاهش تقاضا در بازار و انباشت مرغ در واحدهای مرغداری کشور، وزن هر کیلوگرم مرغ به بالای 4 کیلوگرم رسیده که مرغداران را با مشکلات نگهداری و عرضه این محصول مواجه کرده است.

یوسفی اظهار داشت: برای اقتصادی کردن تولید گوشت مرغ در کشور باید تولیدکنندگان مرغ با وزن پائین به بازار عرضه کنند که این امر نیز نیاز به حمایت مصرف کنندگان دارد.

وی درباره برنامه ریزی مشخص برای تولید گوشت مرغ برای کاهش ضرر تولیدکنندگان، گفت: متاسفانه خط تولید مرغ مادر و اجداد در کشور ما به شکل خطی است بنابراین تولید مرغ نیز به شکل خطی انجام می شود یعنی در هر دوره به یک میزان جوجه ریزی صورت می گیرد به همین دلیل تولیدکنندگان نمی توانند برنامه ریزی برای کاهش یا افزایش تولید این محصول در برخی ماه های کم مصرف یا پرمصرف سال داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی ایران از احتمال کاهش تولید مرغ در خرداد ماه جاری خبر داد و افزود: به دلیل افت قیمت مرغ طی یک ماه گذشته تاکنون و ضرر و زیان تولیدکنندگان احتمال کاهش تولید در ماه های خرداد و تیر وجود دارد.

وی افزود: این درحالیست که هم اکنون شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد را جمع آوری و خریداری می کند اما به دلیل پایین بودن میزان خرید این شرکت، بازار مرغ متعادل نشده است.

وی ادامه داد: خرید شرکت پشتیبانی امور دام باید حجم خرید را آنقدر افزایش دهد تا این اقدام دولت در متعادل سازی بازار مرغ تاثیرگذار باشد، ادامه این روند و ضرر تولیدکنندگان می تواند مشکلاتی را برای صنعت طیور کشور ایجاد کند.

یادآور می شود که سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که بخش اندکی از آن صادر و مابقی به مصرف داخلی می رسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام در شهر مرغ کیلویی 8 هزار تومان است چرا اماکن بررسی نمیکند