نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: رژیم وهابی آل‌سعود خادم‌الحرمین نیست، بلکه حرکت او تنها یک تزویر و دوروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن، چهرۀ زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

 آیت‌الله هاشمی شاهرودی: رژیم کودک‌کش آل‌سعود نمی‌تواند «خادم‌الحرمین» باشد‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار با نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه در دنیا اظهار داشت: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه‌طلبان و استعمارگران بر کشورها است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: غرب از همین طریق توانست بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا در بیاورد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی یکی از آن کشورها است که از طریق تبلیغات وسیع و تجهیزات رسانه‌ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم الحرمین بودن برسد، خاطرنشان کرد: رژیم آل‌سعود با پول‌هایی که از طریق گاز و نفت به دست می‌آورد، برای خادم‌الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می‌‌کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم‌الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان‌دادن، چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: رژیمی که به خوش خدمتی برای غرب و صهیونیسم و جلوگیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرامنطقه‌ای ایران اسلامی، به برادر کشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می‌تواند «خادم‌الحرمین» باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز تبلیغات و رسانه به عنوان مهم‌ترین وسیله استعمارگران است و به خوبی توانسته‌اند از این ابزار برای اجرای اهداف خود بکار بگیرند. باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می‌تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: مبلغان هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.

نایب رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی سازی دارد، از این رو این رسالت سنگین برعهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه‌های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مبلغ در کنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگو جامعه باشد همانطور که شخصیت‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) این گونه بودند. مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان شناس، دشمن شناس و هوشیار باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.