معاون امور هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون بیش از 700 هزار نفر برای شرکت در برنامه اعتکاف ثبت نام کرده اند.

 ثبت نام بیش از 700 هزار نفر در برنامه اعتکاف

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایرنا حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری برنامه اعتکاف افزود: اعتکاف سنت حسنه پیامبر (ص) و از رویش های معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی است و می توان اعتکاف را در همه ایام سال به جز عید فطر و عید قربان برگزار کرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: این سنت حسنه نبوی و اسلامی قبل از انقلاب غفلت شده بود وتوجهی به آن صورت نمی گرفت و در آن زمان تعداد اندکی درحوزه علمیه قم معتکف می شدند.

روحانی نژاد افزود: از دهه دوم انقلاب سازمان تبلیغات در راستای اعتلای فرهنگ دینی اعتکاف را مطرح کرد که اکنون 20 سال برگزار می شود و هر سال رو به رشد است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد : در سال گذشته حدود 650 هزار معتکف داشتیم که 30 درصد را مردان و 70 درصد را زنان تشکیل می دادند. 35 درصد مجموع این معتکفین دانشجویان و طلاب بودند .

حسین روحانی نژاد گفت: در سال گذشته 57 درصد معتکفین گروه سنی 15 تا 30 سال بودند .

وی بیان داشت: اعتکاف مراسمی است که هیج منابع مادی دولتی در آن هزینه نمی شود و هزینه آن را مردم تامین می کنند.

روحانی نژاد گفت: اعتکاف را فقط در مساجدی که محل رفت و آمد اقشار جامعه است باید برگزار کرد. ظرفیت مساجد برای برپایی اعتکاف خیلی بالا نیست ،سال به سال ظرفیت سازی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از 13 ماه رجب ایام بیض شروع می شود افزود: ماه رحب ماه خداست باید از آن استفاده لازم را کسب کرد. تراکم برنامه ها در اعتکاف نباید زیاد باشد زیرا خلوت معتکف را بر هم می زند.

وی گفت:اعتکاف امسال در 5 هزار و 500 مسجد برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.